Cooler Master CM Stacker 832 SE Review

Cooler Master CM Stacker 832 SE

Pluspunten

• Totale afwerking is zeer mooi.
  • Overal makkelijk bij te komen.
  • HD module zeer makkelijk voor fan en HD.
  • Binnenzijpaneel makkelijk weg te halen.
  • Paneel voor MoBo makkelijk weg te halen.
  • Wegklapbare paneeltjes op het MoBo.
  • Frontje zeer precies en mooi afgewerkt.
  • De vier wieltjes.
  • Het binnenzijpaneel voor de 4 fans.
  • Vastkliksysteem voor DVD etc.
  • Totaal zeer compleet.
  • Grootte en het gewicht pluspunt bij inbraak.

Minpunten

• De zijpanelen in het begin moeilijk los te krijgen.
  • Gebruiksaanwijzing onduidelijk hierover.
  • 1 ATX MoBo bevestigingspunt foutief aangegeven.

Tijd voor een nieuwe kast.

Inleiding:
Mijn oude systeem (met Pentium IV) zit in een Chenbro Gaming Bomb II. Deze kast staat nu een klein jaar en ziet er nog steeds perfect uit. De kast een klein beetje aangepast, maar we gaan het niet over die kast hebben. Ik heb ook kinderen en deze gebruiken een nog ouder systeem (Pentium III). Daarom heb ik besloten de Gaming Bomb aan hun te geven en ik een nieuw systeem ga bouwen.

Daar komt de CoolerMaster Stacker 832 om de hoek kijken.

Ik had een paar kasten op het oog namelijk:
* De Thermaltake Tai-Chi (vb5000sna) - nog steeds een absolute nummer 2.
* De CoolerMaster 830 - vanwege het niet echt mooie frontje afgevallen.
* De Zalman Fatality FC-ZE1 - afgevallen vanwege de hoge aanschafprijs.

Totdat ik de CoolerMaster Stacker 830-NVIDIA Edition tegenkwam.
De CoolerMaster 830 stond al op mijn lijstje, maar vanwege het in mijn ogen niet al te mooie front was het niet 100% 1e keus. Nu met de 830-NVIDIA Edition veranderde dat. Alleen dat groen dat vond ik iets minder. Ook daar werd gehoor gegeven door CoolerMaster toen ze de 832 uitvoering uitbrachten. Toen was ik helemaal verkocht. Helemaal toen 4Launch hem aanbood voor ¤ 110,- Jammer genoeg was die vreugde snel voorbij toen 4Launch aangaf de kast niet voor dat geld te kunnen leveren, ondanks dat hij al in bestelling stond werd de prijs ¤ 187,-

Wat komt er in:
Het idee was zoals gezegd een compleet nieuw systeem te gaan maken. Alle onderdelen afwegend op de voor en nadelen.

* Kast: CoolerMaster Stacker 832.
* Moederbord: Asus Striker Extreme.
* Geheugen: Corsair TWIN2X 6400c4 2GB.
* Videokaart: BFG 8800GTS 320MB OC2 Edition.
* Voeding: Thermaltake Toughpower 750watt.
* HD: WD Raptor 150GB
* CPU: Intel E6700.

* HD: 2X Seagate Barracuda SATA-II 320GB.
* CPU: Koeler: Aqua-Computer cuplex XT - Socket 478 / 775
* DVD Speler: Nec DV-5800D.
* DVD Brander: Nec AD-7173.
* Muis: Logitech G3.
*Toetsenbord: Logitech G11.

Ik ga het niet hebben over alle bovenstaande onderdelen want dat zou deze survey geen eer aandoen, maar één ding mag je aannemen, alle onderdelen heb ik 10 keer vergeleken met andere soortgelijke producten.

Afijn de CoolerMaster Stacker 832:
Ik was op zoek naar een grote kast i.v.m. evt. grote videokaarten en inbouwruimte. Grote kasten zijn er genoeg, maar hij moest een robuuste uitstraling hebben en absoluut niet goedkoop ogen. Hij mocht niet meer dan ¤ 250,- gaan kosten. Hij mocht ook geen fratsen en dergelijke hebben. Mijn Chenbro Gaming Bomb II had (en heeft) een glazen (one-way mirror) zijpaneel en ook dat wilde ik niet meer, maar helemaal gesloten hoefde perse ook weer niet. Het moet ook nog een goed/bekend merk zijn omdat ik een slechte ervaring heb met de goedkopere merken. Ook moet hij makkelijk te openen zijn en alles moet makkelijk in te bouwen zijn zonder dat je je hand ergens aan openhaald.

Aan alles wat hierboven staat voldoet de Stacker 832 in mijn ogen.

Eind februari mijn Stacker samen met andere wat spulletjes opgehaald. Eigenlijk alles op de lijst op twee dingen na (moederbord en videokaart). Alles opgehaald in Eindhoven met m'n kleine dieseltje, ondanks dat ik in Amsterdam woon. Ik heb slechte ervaringen met bezorgdiensten en schade verhalen vandaar. Afijn, ik dacht dat mijn Chenbro groot was, maar de Stacker kan je met recht groot noemen. Toen de doos binnengebracht werd uit het magazijn hoorde ik heel wat eh's en ah's achter mij in de ophaalruimte van 4Launch. Wat een gevaarte. Thuisgekomen de Stacker uitgepakt en eerst even bewonderd (niet verder vertellen) daarna eens geprobeerd de zijpanelen eraf te halen. Dat heb ik 15min tevergeefs geprobeerd en ben toen maar gestopt. Ik was ook bang dat ik uit zou schieten en daardoor de kast of zijpaneel zou beschadigen en/of mijn handen zou openhalen. Na een half uurtje nog maar eens een poging ondernomen. Toen kwam er eindelijk een beetje beweging in. Duwen en trekken en nog meer duwen en trekken totdat hij eindelijk loskwam. Toen hetzelfde probleem met de andere kant. Ook die kant eraf gekregen na heel wat klooien. Kast open en maar begonnen om in te bouwen wat ik al heb. Wat er in is gezet ging probleemloos. Afgezien dat ik wat connectors overhoud met AC&amp 97 en Azalia erop. Het is iets met audio, maar meer als dat kom ik niet tegen. Dit komt later wel omdat ik er toch geen haast mee heb.

Algemene Indruk:
Een zeer robuuste, stoere en complete kast met voldoende mogelijkheden wat uitbreiding en inbouw betreft en daarbij is hij ook nog zeer mooi afgewerkt.

Wat wel leuk is om te vermelden is dat mijn zoontje van 6 de kast vergeleek met een monster. Toen ik zo naar de kast keek half in het donker moest ik hem nog een beetje gelijk geven ook want de kast heeft een behoorlijke uitstraling.

Update .....
Na ongeveer een week de bovenplaat eraf gehaald en ook de plaat daaronder waar de fan aan vast zit. Beide platen zitten vast met een kleine 50 popnagels. Het was een leuk klusje om alle popnagels uit te boren, maar het was het waard. Waarom heb ik dit gedaan? De onderste plaat is origineel metaal-grijs wat ik niet echt mooi vond. Deze is nu mat-zwart gespoten. Ook de plaats van de fan beviel me niet. Deze zat niet centraal ten opzichte van het rooster erboven, maar een stuk naar voren i.v.m. de mogelijkheid tot het plaatsen van grote (+1000watt) voedingen. Het fangat is nu een stukje naar achteren verplaatst zodat ie nu wel centraal onder het rooster van de bovenplaat zit. Mijn voeding van 750watt past nog steeds moeiteloos. Het gekke is wel dat als iemand mijn kast ziet het geeneens opvalt. De meeste mensen zullen denken dat alles origineel is en dat is misschien maar beter ook.

Met dank aan de perfecte after-sales service van CoolerMaster.

Waterkoeling:
Ook de beslissing genomen om waterkoeling te gaan gebruiken voor m'n pc waarvan de 4X120mm radiator in een externe kast komt. Dit alles heeft toch wel wat extra kosten (lees vertraging) met zich mee gebracht.

Update 2 .....
Toen de hardware werd ingebouwd leek de grote kast opeens niet meer zo groot. Alles paste netjes en er hoefde geen gekke dingen gedaan te worden om alles er in te krijgen, maar om nou te zeggen dat er heel veel ruimte overbleef. Nee dat nu ok weer niet. Wel is het zo dat er een waterpomp incl. reservoir in de kast wegewerkt zit. Op die plek zouden wat extra HD's kunnen zitten.

Maar al met al ben ik zeer tevredeen over de kast. Hij oogt mooi, zit handig in elkaar en heeft genoeg ruimte voor de hardware. Ook de aansluiting van de USB aan de boven/voorkant zit daar handig.

Het geheel is veel later dan gepland in gebruik genomen, maar draait ondertussen al een tijdje probleemloos. Dat geld zowel voor de WC als voor de kast.

Later aangepast .....
Foto's bijgevoegd.
Het woord lelijk verwijderd.
De 230MB fout gecorrigeerd in natuurlijk 320MB.

Heb jij ook een Cooler Master CM Stacker 832 SE?

Geen pics?

Fijn dat je 4launch niet aan de overeenkomst wil houden cq zij je tegemoet komen.
bij positief: Totale afwerking is zeer mooi.
bij negatief Lelijk.

misschien je punten toch wat euh... punts gewijzer houden?
Ik vind persoonlijk de zilveren versie toch iets mooier maar toch opzich oké survey. Ik vind de zilveren echt een super kast maar deze is ook echt mooi, op zwart zie je wat meer stof. Alleen ik vind het zelf toch iets te duur ook al is het echt een van de beste zoniet de beste behuizingen die ik ooit heb gezien.
Bij woninginbraak zal hij wel blijven staan vanwege de grootte en het gewicht.
... what about...
De vier wieltjes
Erg flauw ;) Is de kast ook een beetje stil? Gezien het aantal fans en de meshed platen lijkt hij me nogal wat herrie maken...
toch maar zorgen dat hij dan op zolder staat?
Videokaart: 8800GTS 230MB
Moet dit niet 320mb zijn?

Ik vind het een goede inleiding en lekkere survey om te lezen. Maar ik mis op denk duur de intersante dingen zoals ruimte, stilte. Maar zoals je al zei. Die worden later geupdated, omdat alles nog niet binnen is. :)

ik kijk uit naar de update. ;)
Ik kan nog geen specs geven over geluid en temp omdat zoals gezegd er nog geen complete installatie is gedaan.
mooie kast, maar aardig wat minpuntjes voor zo veel geld.
Wat er in is gezet ging probleemloos. Afgezien dat ik wat connectors overhoud met AC’97 erop
Deze moet je gewoon aansluiten op je moederbord, zodat je ook geluid krijgt uit de aansluitingen voorop :Y)
Weet je wat me nu pas opvalt dat normaal bij andere kasten het gat van de fan of HD mooi in het midden zit en de 832 helemaal niet. Je ziet een heleboel gaatjes en het gat zit veels te veel naar voren in plaats van centraal onder de opening van het rooster erboven. Ik kan nou niet precies ontdekken bij welek type dit verschil begint, maar volgens mij heeft de 830 hem zeker in het midden.

zie het verschil (bij deze zit hij mooi in het midden)
en mijn situatie zoals te zien is op de site van CoolerMaster zelf