Seagate Momentus 5400.4 ST9250827AS, 250GB Review

supersnathan94 15 juni 2011, laatste update op 15 juni 2011, 105 views

Seagate Momentus 5400.4 ST9250827AS, 250GB

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Koel
  • Zuinig (slechts 1 USB poort nodig)

Minpunten

• Snel kapot
  • Slechte support

heb deze schijf een paar jaar geleden gekocht als externe harde schijf bij de Aldi. er zit een degelijke externe case omheen van Medion die de warmte goed afvoert. na een paar maanden begon de schijf al raar te doen en had ik vaak systeemcrashes op mijn computer. windows liep helemaal vast als ik probeerde de schijf te openen in verkenner. nu een paar jaar verder is de schijf zo goed als dood en ben ik al een paar keer mijn volledige muziek en film bibliotheek kwijtgeraakt. Opzich is dat nog niet zo’n ramp, want dat kan ik gewoon opnieuw importeren, maar het is wel vervelend.

Ik heb vorige maand de schijf maar eens aan HDtune pro gehangen en toen bleek dat 1 op de 3 blocks kapot is. in een snelle scan is er helemaal niets aan de hand, maar zodra je een normale scan runt loopt hij na iedere 2 goede blokken vast en krijg je een rood blok te zien. voor een schijf die mij 90 euro heeft gekost vind ik dat echt niet kunnen na slechts drie jaar. Aldi kan ik ondertussen niet meer aanspreken, want die leveren het product niet meer en garantie geven ze zelf niet. Ik moet dus naar de Medion maar die zijn onbereikbaar via zowel telefoon als mail. erg jammer dit, want ik had altijd veel vertrouwen in medion stuff omdat ze best nog wel redelijke producten maken voor de prijs.

ik zit hier nu dus met een schijf die ik niet eens meer kan partitioneren en de "fabrikant” is onbereikbaar. Erg matig dit. seagate ga ik binnenkort nog even proberen en als die mij niet kunnen helpen dan gooi ik hem gewoon weg, want dit slaat echt nergens op.

Heb jij ook een Seagate Momentus 5400.4 ST9250827AS, 250GB?