Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000 Review

Kwak 27 februari 2007, laatste update op 27 februari 2007, 552 views

Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000

Pluspunten

• Goedkoop
  • Ergonomisch
  • Strak uiterlijk
  • Stil

Minpunten

• Niet draadloos
  • USB (PS2 is handiger als je weinig USB poorten hebt)

Mijn vorige toetsenbord was kapot gegaan nadat ik er glas wijn over had gegooid. Omdat ik niet kan uitsluiten dat dit vaker gebeurt, wilde ik een goedkoop bordje. Deze was nog geen 15 euro en dat vind ik weinig geld voor een fijn toetsenbord als dit. Hij typt gemakkelijk, geen weerstanden, stugge toetsen of te kleine toetsen. Ook is die lekker stil tijdens het typen.

Daarnaast zit er nog een klein mulitmedia gebeuren op. Persoonlijk vind ik dit overbodig maar omdat het klein is stoort het niet.

Verder vind ik het opvallend dat je voor minder dan 15 euro al een toetsenbord hebt dat ergonomisch aangepast is. Er zit een kleine draaiing in het bord en dat maakt het typen prettiger.

Tenslotte ziet het bord er mooi strak uit. Ik kan het iedereen aanraden die een toetsenbord zoekt en niet per se een draadloos bord wil of een grote hoeveelheid multimedia toetsen.

Heb jij ook een Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000?

Niet draadloos is in mijn ogen niet direct een nadeel. Er zijn dan namelijk ook geen batterijen nodig en je hebt geen last van transmissie lag / fouten.

USB is verder ook een voordeel gezien je niet meer hoeft te investeren in legacy ps2 apparatuur.

Wat betreft het "ergonimisch" aangepast: imho niet meer dan een marketingsverhaal. De aanpassing is echt te minimaal om echt voordelig te zijn.
Tuurlijk, niet draadloos heeft voordelen, maar toch denk ik dat veel mensen niet draadloos zien als nadeel.

Wat bedoel je met investeren in legacy ps2 apparatuur?

Wat betreft het ergonomische, ik merk wel echt dat het fijner typt. Het is meer dan marketing.