Specificaties Tower - Bekijk alle specificaties

Antec Performance One P180 Review

elpwned 26 februari 2007, laatste update op 26 februari 2007, 919 views

Antec Performance One P180

Pluspunten

• Goed verpakt
  • Bouwkwalitiet zeer goed
  • Zeer stille Kast
  • Temperaturen zeer laag
  • Goede afwerking

Minpunten

• Weinig hand ruimte bij grote moederborden.

We kennen hem ondertussen allemaal wel, de Antec P180, die overigens tegenwoordig ook in het zwart verkrijgbaar is.
Maar is het ook echt de moeite waard om 'zoveel' geld voor deze kast neer te leggen, het antwoord daarop is: ja!

Algemene beoordeling:
Deze kast werd geleverd in een mooie doos, met veel belovende plaatjes erop, en teksten dat het één van hun stilste kasten moet zijn. De kast was netjes verpakt en ik kon ook geen beschadigingen vinden, de zijkanten waren netjes beschermd met een soort van plastic, wat ik persoonlijk heel handig vindt, want het is me meerdere malen gebeurd dat bij vroegere kasten beschadigingen optraden bij de inbouw van de componenten.

Verder was het eventjes een 'verstoppertje spelen' want de schroefjes waren overal te vinden, in een handig bakje achter een drive-bay die je er met één handomdraai uit kan halen, en verder nog wat boekjes en accesoires in een doosje.

Bouwkwaliteit:
De bouwkwaliteit van deze kast is werkelijk geweldig! De kast gebruikt namelijk een bepaalde structuur, alluminium-plastic-alluminium en dat moet volgens Antec de irritante geluidjes binnen in de kast houden en niet erbuiten. En dit klopt inderdaad! Aangezien er 3 hele grote koelers zitten in de kast, en ik gewoon de standaard AMD koeler gebruik, en hij toch stil blijft, klopt dit dus wel degelijk!

Verder heb ik nergens scherpe randjes kunnen vinden en dus zijn mijn handen ook niet hele maal open gegaan.

Wat ik ook heel goed vind is dat de voeding gescheiden is van de rest van de onderdelen, mijn voeding is daardoor ook nooit warm geworden en de harde schijven die daarnaast zitten ook niet! Onder de voeding zit een soort van houder, met daarop geluids-dempende strips.. wat ook nog werkt ook! Een klein detail, maar dat zegt toch weer iets over de degelijkheid van de kast

Installatiegemak:

Ik vond het inbouwen van mijn voeding niet echt handig ofzo, normaal gesproken moet je er een ijzeren houder nog omheen kunnen plaatsen, maar mijn voeding paste daar dus niet in, dus die heb ik niet gebruikt.. daarna was het vooral een hele klus om de dikke ATX kabel netjes door het daarvoor bestemde gat te stoppen en het vervolgens te verbergen.

Mijn moederbord heeft genoeg plaats maar de kleine usb en audio (etc) stekkertjes waren niet gemakkelijk aan te sluiten, omdat de moederbord helemaal aan de onderkant van zijn plek zat, en dus nergens ruimte om mijn handen kwijt te kunnen.

Mijn harddisk was heel gemakkelijk in te bouwen, ik hoefde alleen maar even het daarvoor bestemde laatje open te maken, vast te schroeven in een soort van plastic gaatjes die de trillingen dempen, en klaar!

Koelingsmogelijkheden:

Zijn gewoon goed! Er zitten zowieso al drie grote koelers in de kast zelf en er is ook nog plaats bij de harddisks, oftewel zat ruimte, voor ieder wat wils.

Overigens, mijn CPU (AMD X2 3800+) is nog niet boven de 40 graden gekomen! en dat met die standaard amd koeler! oftewel die drie koelers doen prima hun werk, ik heb ze namelijk alleen nog maar op de low stand gehad, verder bij het gamen komt hij op de low stand ook niet boven de 50 graden, prima toch?

Hiermee komen we aan het eind, en kom ik tot de conclusie dat deze kast prima is voor iedereen, mensen die gelijk de kast aan alle kanten willen modden moeten deze kast niet nemen, maar voor de veel eisende gebruiker is dit een geweldige kast,! Wat ik binnenkort wel van plan ben is een nieuwe cpu-koeler kopen want het kan natuurlijk altijd nog stiller!

Heb jij ook een Antec Performance One P180?

En hier ben ik het helemaal mee eens, alleen vind ik dat de standaard Tricool fans die erbij zitten op hoogste snelheid nogal "veel" lawaai maken. Voor een Geforce 8800gtx zal je ook het bovenste harde schijf sleufje eruit moeten halen, waardoor je je harde schijven alleen nog maar vanonder kan steken. 2 kleinigheidjes, voor de rest een uitstekende case!
als je een superstil systeem zoekt draai je je fans natuurlijk niet op 100% he ;)