Specificaties Dual core @ 2,13GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core 2 Duo E6400 Boxed Review

nepcono 26 februari 2007, 2.847 views

Intel Core 2 Duo E6400 Boxed

Pluspunten

• snel
  • stabiel
  • goed prijs

Minpunten

• geen

Heb sinds kort een Intel Core 2 Duo e6400 aangeschaft omdat ik een nieuwe computer aan het samenstellen ben, op een goede videokaart na onderstaand voor zover de specs :

- Intel core 2 duo e6400
- P5B Deluxe Wifi/AP ( bios versie 1004 ) ( socket 775 )
- Corsair TwinX 2x1024 6400C4 ( XMS2 - ddr2 800 )
- Leadtek NVIDIA 7300GS 256mb PCI Express
- Coolermaster Centurion 5
- 600 Watt Coolermaster E-Green Power

Heb in mijn andere computer een Pentium 4 2.8 Ghz HT socket 478 en ook 1Gb corsair PC4200 value select + BFG NVIDIA 7600GS die met gemak spellen op detail trekt.

De reden dat ik nog geen andere videokaart heb is omdat het bord ATI crossfire ondersteunt en er nog geen ATI kaarten zijn voor directX 10, en de beginnende NVIDIA 8800 series hebben nog problemen onder vista. Dus wacht nog gewoon af.

Kortom we moeten het wel hebben over de Core 2 chip en die bestempel ik als zeer goed.

De installatie van de cpu is in een oogwenk gebeurd. Na het systeem voor de eerste keer gestart te hebben gaan we even in de bios kijken en daar zie ik hem Core 2 duo e6400 dus we kunnen aan de gang.

Het systeem draait en na de installatie van Windows XP en het systeem een tijdje te laten draaien constateer ik dat de cpu qua warmte niet boven de 30 graden uit komt. Dit in tegenstelling tot een eerdere survey over de chip waar die boven de 40 graden uitkwam ( http://tweakers.net/productsurvey/survey/3314 ). Dit heeft gewoon met het systeem te maken.

Overklokken heb ik nog niet geprobeerd en ben ik ook eigenlijk niet van plan het systeem is razendrap dus waarom overklokken als het goed werkt.

Qua werking is de E6400 rete snel in vergelijking met mijn andere systeem.

Kan alleen een tip geven kopen !

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E6400 Boxed?

een nogal niets vertellende survey
Lekker onderbouwt ook.... :?

I.p.v. deze nuttige post had je ook wat constructiefs kunnen vermelden over hoe hij hetb eter had kunnen doen, zoals toevoegen met welke applicaties e.d. hij de CPU getest heeft enzo...
Survey?? De enige eigenschap de wordt gereviewed is de temperatuur, verder niets...
Snap al het reactie gedoe over de survey niet , wat moet je nu over een cpu zeggen. Het enige belangrijke vind ik dat ik het een ander kan aanbevelen. Dat het een snel en betrouwbaar systeem is. Maar dat heeft natuurlijk ook met andere factoren te maken.
Ik ben het er mee eens. Ik ben ook niet iemand die overklokbaarheid etc. moet weten. Zo technisch ben ik niet, ik ben een gebruiker, die een systeem kan bouwen en pas ga kijken naar overklokbaarheid als het systeem is afgeschreven/hem echt te traag vind worden. Voor mij is deze survey voldoende. Ik zie een tevreden gebruiker, die de moeite neemt om alles wat hij zo kan zien (zoals de temperatuur) vermeldt.
Voor mij voldoende informatie!
Als je niet overclocked waarom koop je dan zulk snel (lees duur) geheugen?
Je had bv ook PC4200 kunnen nemen?
Ik heb het geheugen wel overclocked die draait op 800 Mhz ipv de 667 waar het moederbord hem standaard op zet.

Alleen dit heeft niks met de CPU te maken, waarom zou ik de CPU overklocken, als ik dit zou willen, had ik wel een E6700 genomen ipv een E6400 om sneller te zijn.
Als je niet hebt geprobeerd moet je ook geen score geven voor de overklokbaarheid. Ook al staat de C2D reeks bekend voor zijn goede overklokbaarheid, elke processor is anders dus jouw processor overklokt misschien helemaal niet goed.

Overigens vind ik dit maar een korte survey. Je kan misschien eens kijken naar andere surveys om te kijken hoe het moet.

Veel succes ermee!
Ik vind het geen slechte survey. Gewoon een gebruiker die tevreden is over deze processor. Misschien kent hij al de termen en benchmarks niet en kan hij dus niet in de diepte gaan.

Anyway als ik een n00b was en ik was op zoek naar een goeie processor aan een aanvaardbare prijs, dan was deze survey voor mij meer dan genoeg :)