Intel Core 2 Duo E6400 Boxed Review
Heb sinds kort een Intel Core 2 Duo e6400 aangeschaft omdat ik een nieuwe computer aan het samenstellen ben, op een goede videokaart na onderstaand voor zover de specs : - Intel core 2 duo e6400 - P5B Deluxe Wifi/AP ( bios versie 1004 ) ( socket 775 ) - Corsair TwinX 2x1024 6400C4 ( XMS2 - ddr2 800 ) - Leadtek NVIDIA 7300GS 256mb PCI Express - Coolermaster Centurion 5 - 600 Watt Coolermaster E-Green Power Heb in mijn andere computer een Pentium 4 2.8 Ghz HT socket 478 en ook 1Gb corsair PC4200 value select + BFG NVIDIA 7600GS die met gemak spellen op detail trekt. De reden dat ik nog geen andere videokaart heb is omdat het bord ATI crossfire ondersteunt en er nog geen ATI kaarten zijn voor directX 10, en de beginnende NVIDIA 8800 series...
Pluspunten
snel stabiel goed prijs
Minpunten
geen
Eindoordeel
- Intel core 2 duo e6400
- P5B Deluxe Wifi/AP ( bios versie 1004 ) ( socket 775 )
- Corsair TwinX 2x1024 6400C4 ( XMS2 - ddr2 800 )
- Leadtek NVIDIA 7300GS 256mb PCI Express
- Coolermaster Centurion 5
- 600 Watt Coolermaster E-Green Power
Heb in mijn andere computer een Pentium 4 2.8 Ghz HT socket 478 en ook 1Gb corsair PC4200 value select + BFG NVIDIA 7600GS die met gemak spellen op detail trekt.
De reden dat ik nog geen andere videokaart heb is omdat het bord ATI crossfire ondersteunt en er nog geen ATI kaarten zijn voor directX 10, en de beginnende NVIDIA 8800 series hebben nog problemen onder vista. Dus wacht nog gewoon af.
Kortom we moeten het wel hebben over de Core 2 chip en die bestempel ik als zeer goed.
De installatie van de cpu is in een oogwenk gebeurd. Na het systeem voor de eerste keer gestart te hebben gaan we even in de bios kijken en daar zie ik hem Core 2 duo e6400 dus we kunnen aan de gang.
Het systeem draait en na de installatie van Windows XP en het systeem een tijdje te laten draaien constateer ik dat de cpu qua warmte niet boven de 30 graden uit komt. Dit in tegenstelling tot een eerdere survey over de chip waar die boven de 40 graden uitkwam ( http://tweakers.net/productsurvey/survey/3314 ). Dit heeft gewoon met het systeem te maken.
Overklokken heb ik nog niet geprobeerd en ben ik ook eigenlijk niet van plan het systeem is razendrap dus waarom overklokken als het goed werkt.
Qua werking is de E6400 rete snel in vergelijking met mijn andere systeem.
Kan alleen een tip geven kopen !
Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E6400 Boxed?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (9)
I.p.v. deze nuttige post had je ook wat constructiefs kunnen vermelden over hoe hij hetb eter had kunnen doen, zoals toevoegen met welke applicaties e.d. hij de CPU getest heeft enzo...
Als je niet hebt geprobeerd moet je ook geen score geven voor de overklokbaarheid. Ook al staat de C2D reeks bekend voor zijn goede overklokbaarheid, elke processor is anders dus jouw processor overklokt misschien helemaal niet goed.Overklokken heb ik nog niet geprobeerd en ben ik ook eigenlijk niet van plan het systeem is razendrap dus waarom overklokken als het goed werkt.
Overigens vind ik dit maar een korte survey. Je kan misschien eens kijken naar andere surveys om te kijken hoe het moet.
Veel succes ermee!
Anyway als ik een n00b was en ik was op zoek naar een goeie processor aan een aanvaardbare prijs, dan was deze survey voor mij meer dan genoeg
Voor mij voldoende informatie!
Je had bv ook PC4200 kunnen nemen?
Alleen dit heeft niks met de CPU te maken, waarom zou ik de CPU overklocken, als ik dit zou willen, had ik wel een E6700 genomen ipv een E6400 om sneller te zijn.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn