Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus K53SV-SX146V Review

Shosuke 14 juni 2011, 9.166 views

Asus K53SV-SX146V

Pluspunten

• Accu duur
  • Snelheid
  • Videokaart
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Scherm

Voordat ik deze review schrijf wil ik mededelen dat het mijn eerste review is en dat het daarbij gaat om mijn eigen mening. Ik hoop dat het enige hulp kan bieden bij het kiezen van uw laptop. Sinds 2 weken heb ik deze laptop en vooralsnog ben ik goed tevreden met mijn keuze. Ik zocht een laptop die niet al te duur was maar toch kwaliteitsstandaard had waarbij het voldoet aan de eisen van de hedendaagse student die naast het een lange accuduur toch de benodigde specificaties bezit om games vloeiend te draaien.

Algemene ervaring
Deze laptop is zeer snel, zo heb ik gelijk bij ontvangst Windows er opnieuw opgezet omdat ik een schone lei wilden beginnen. Na het installeren van Windows 7 ben ik naar de site van Asus geweest om de benodigde drivers/updates te halen, de site is overigens overzichtelijk en fijn om mee te werken. Zoals is geadverteerd ondergaan mijn polsen en ondergrond van de laptop geen overmatige warmte, zo wordt alle warmte naar links weggeblazen.

Uiterlijk
Het uiterlijk ziet er zeer verfijnd uit en en is erg fijn om op te werken. Daarnaast typt het toetsenbord heerlijk. Zo is het heel gemakkelijk om je toetsenbord om te wisselen dit door middel van 5 aansluitpunten aan de bovenzijde van het toetsenbord. Dit heeft echter wel tot gevolg gehad bij mij laptop dat het toetsenbord regelmatig los schiet.

Accuduur
De accu gaat op de laagste energie stand tussen de 3.5 en 4 uur mee. Als je werkt met de hoogste energie stand gaat hij ongeveer tussen de 2 en 2.5 uur mee. Dit is een hele verbetering van mijn oude laptop.

Geluid
Voordat ik deze laptop had gekocht las ik dat er geklaagd werd om het geluid dat de laptop produceert. Ik heb hier echter geen hinder aan ondervonden. Het geluid is zelfs op 100% scherp en fijn om naar te luisteren.

Videokaart
De Nvidia Geforce 540m is een fijne videokaart, zo heb ik echter niet de kans gehad om zware spellen erop te spelen, maar zover voldoet hij aan alle eisen. Als u een meer specifieke review zoekt voor de videokaart, raadpleeg dan de site 'notebookcheck'.

Scherm
Het scherm is voor mij persoonlijk de grootste minpunt, want zodra er enige zonlicht op komt is het beeld moeilijk tot niet leesbaar. Daarbij heeft het scherm niet de mogelijkheid om 'beeldschaling' uit te zetten, dit heeft tot gevolg dat bij het spelen van Games die gebruik maken van een lagere resolutie, het beeld niet volledig benut wordt. Wanneer je de laptop aansluit op een externe scherm dan is deze optie echter wel beschikbaar.

Al met al ben ik zeer tevreden over mijn keuze.

Heb jij ook een Asus K53SV-SX146V?

mooie review erg nuttig
Dat "beelschaling" is denk ik bij de meeste laptops.
Heb hier ook "last" van bij mijn Dell xps 17. Nu mij stoort het niet echt. Je went er snel aan.

Je spreekt in je review dat je toetsenbord regelmatig los schiet, maar dit staat niet in je negatieve eigenschappen?

Voor een korte review, is het een goede review. ;)

[Reactie gewijzigd door c-mattic op 14 juni 2011 09:44]

Zeer minimalistisch beschrijving van jouw gebruikservaring met dit product.
Enige punten die imo nuttig zijn: accuduur, scherm en de site notebookcheck
Tip: zet een linkje naar http://www.notebookcheck....orce-GT-540M.48207.0.html
Achja, het is in ieder geval beter dan geen review.

Ben ook van plan deze laptop aan te schaffen.
Specs zijn veel te mooi voor 600 euro,bijna té mooi. :)
zou ik niet doen. Ik liet voor de verkeerde derde keer dit jaar een laptopje sneuvelen, dus ik dacht, ik neem eens een kleinere....en dat sneuvelen komt btw 2 keer doordat mijn arm uit de kom vloog en 1 keer de hond. Maar ik had dit testje gelezen en ik wilde dit keer wat minder geld kwijt. Maargoed 2 weken geleden aangeschaft en zowel het moederbord als de i5-2410m worden sinds een paar dagen al niet meer geleverd. Daar krijg ik echt wat van. Dat had ik bij 2 andere ook. Bij asus staat die nog even op de site, maar dat duurt niet lang meer.

Even over het toestel:door al dat aluminium ligt ze stevig in de stand of benen of in bed op je borst. Veel cool-sleuven. Het geluid is vergeleken de 17 inches hiervoor matig. Ik sluit hem altijd aan op de stereotoren. Beeld is niet meer dan 15 inch en ziet er netjes uit, maar net te klein.

Zoals gewoonlijk krijg je er genoeg software bij, wat je niet hebben wilt:), maar een middagje updaten, en opschonen doet wonderen. Bij alle benchmarks scoort de processor goed en de harde schijf het minst. De grafische kaart valt prima films mee te kijken. 3D-komt hij er niet zo goed vanaf.

Maar mijn irritatie punt is, dat de zaak waar ik altijd mijn spullen koop, in Bergschenhoek, nu mij voor de derde keer hetzelfde flikt. Ze zetten er nu dan aanbieding bij, terwijl ze 2 weken geleden toen ik hem kocht ook al wisten. Dus nu heb ik daar 3 computers gekocht. Waarbij ik vlak daarvoor notabene de verkoop-manager gesproken had, dat het geen aanbieding is, maar uitverkoop...dat moeten ze er bij zetten. En als je bij hun op de site van laptops kijkt geldt overal waar een A voor staat bij laptops het modellen zijn die het veld ruimen. En 619euro, vind ik niet bijzonder weinig wat ik betaalde, hij stond bij een andere zaak voor 90 euro goedkoper.

Sorry, ik moest het even kwijt.:), ik vind dat geen zaken doen, terwijl we er ook alle spullen voor de zaak kopen.....

Terugkomend op de laptop ben ik over de bouw zeer tevreden , niet zo'n slap plastic buiglaptopje. Toetsenbord is dezelfde als de vorige asus...Ik Maakte ze 1 keer per maand met de hogedrukspuit schoon(van een afstandje). Fijne grote toetsten, met een lekkere ruimte tussen de toetsen; Aangenaam voor mensen met grote handen. Hij oogt netjes. En ze hebben wel een mooie feature erop zitten.

Ik probeer er qua snelheid net als iedereen het meeste eruit te halen, maar had blijkbaar een verkeerde driver installed. Booten--> blauw beeld...
.en een andere keer weer uren lang in de fault-repair stand draaien. Niets mocht baten. Ik had er verder ook geen dvd's bij gekregen met een handleiding

.Desktop op inet gezocht. Meerdere mensen hadden er na 3 dagen last van. Maar via de F9 knop in te drukken(kon alleen bij asus stond er op inet),begon de laptop opnieuw windows te installen, net als toen ik hem kocht:)) Perfectttttt!
Mooie feature, want voor hetzelfde geld had je in de tussentijd een windows 7 gekocht..

Samenvattend kan ik u medemensen de volgende conclusie geven:
- bouw 5
-prestaties 4
-uitvoering(erg matig qua aansluitingen) 3
-beeldkwaliteit:mijn vorige asus met foute core i3, zonder graph kaart gaf mooier beeld, dus geef ik deze een 3.
-en het geluid een 3.

Je mist een usb 3.0 aansluiting en een extra hdmi;die d-sub mogen ze weglaten.

En nu hij eruit is en je wilt er toch 1 kopen, zou ik wachten tot ze 140euro goedkoper zijn, want 619 vind ik hem in feite al niet waard. Je koopt legio van dit soort lapjes in dit formaat voor 600. Al met al, stap ik na jaren intel, weer terug naar amd. Die zijn met hun fusion-gebeuren bij mijn game desktopje. Beviel me altijd perfect.

Dag mensjes.....en let aub niet de zinsopbouw/spelling, ik ben al erg lang wakker,sorry!
Ook ik overweeg deze te kopen. prachtige specs voor een mooie prijs..

Maar ik heb een vraag over het toetsenbord,

"Dit heeft echter wel tot gevolg gehad bij mij laptop dat het toetsenbord regelmatig los schiet."

Wat bedoel je hiermee? Ik snap het even niet

Ik hoorde ook dat bij (sommige?) Asus laptops het zo is dat als je een knop indrukt, dat de toetsen er omheen ook naar beneden gaan. Klopt dit? Is dit bij deze ook zo?

Kan iemand me meer uitleggen over het toetsenbord en de kwaliteit ervan?

En kan je met deze laptop bijv Black Ops (goed) draaien?

Zou iemand kunnen reageren?

Groeten mrhp
@richje27 Aangezien je de verkeerde driver geinstalleerd had, er is een programma genaamd Device Doctor die je computer scant of er updates zijn voor je drivers, toetsenbord, chips enz. Het download ze automatisch. Je moet alleen alles stuk voor stuk installeren :)

@mrhp,

Ik heb ook n Asus laptop (al wat ouder maar toch) en qua toetsenbord is ie prima! Hij buigt niet helemaal door zoals je in reviews van laptops wel eens ziet, en heeft imo een fijne toetsenaanslag (hoe diep je`m moet indrukken voor resultaat). Maar dat laatste is vrij persoonlijk - voor hetzelfde vind je het 3x niks.

Asus is qua bouwkwaliteit betrouwbaar!

Edit; typo

[Reactie gewijzigd door RzrBck op 17 juli 2011 21:20]

@RzrBck e.a.

Oke, bedankt voor je reactie

Maar het gaat bij deze notebook dus niet zo als je in de volgende filmpjes ziet?

In de Asus K53SV wordt gepraat op de Asus site over een ergonomisch award winnend toetsenbord, in de Asus N53SV wordt helemaal niet over het toetsenbord gesproken en heeft ook een toetsenbord zonder ruimte tussen de toetsen

Ik hoop het niet, dit is zo'n mooie laptop met geweldige specs voor mijn budget! Geen laptop die in dat opzicht te vergelijken is. Misschien de Toshiba Satellite L650 1NC, maar die heeft een eerste generatie i5 en een mindere videokaart.

In deze zie je minimaal of geen flex van deze versie, maar de bovenste van de twee, die gebruiker maakt alleen maar filmpjes van Asus producten, misschien meer een verkoopspraatje

Kan iemand bevestigen of hij geen last heeft van flex? Heeft iemand deze laptop (of een andere versie van de K53?)

(Sorry, maar ik wil het echt zeker weten :$)

Groeten mrhp

[Reactie gewijzigd door mrhp op 18 juli 2011 22:25]