Logitech G25 Racing Wheel Zwart Review

Alwood 22 augustus 2007, 2.787 views

Logitech G25 Racing Wheel Zwart

Pluspunten

• 900 graden draaihoek
  • zeer degelijk stuur en pedalen
  • meer realisme door RVS en leer
  • 3(!) pedalen met verschillende weerstand(!)
  • makkelijke en degelijke montage

Minpunten

• gammele schakelunit
  • de mijne moest terug

Ik ben erg blij met dit stuur ondanks dat ik het terug heb moeten sturen. Hopelijk krijg ik binnenkort een nieuwe/mijne maar dan gerepareerd.

Het stuur ligt ontzettend goed in de hand en heeft erg prettige pedalen. De diameter is perfect en mede daardoor en door het leer voelt het net echt aan. De pedalen hebben alledrie een andere weerstand wat het realisme ook heel erg ten goede komt. Gas werkt erg direct, koppeling snel en door een hoge weerstand van het rempedaal is in bijvoorbeeld GTR2 perfect te doseren.

De bouwkwaliteit is over het algemeen heel erg goed. Alleen de schakelunit laat wat te wensen over... bij mij zit het defect dan ook in die schakelunit. Van het ene op het andere moment kon ik de achteruit niet meer gebruiken. Daarvoor moet je (net als in het eggie) het pookje induwen en in dit geval 'over' de 6e versnelling heen zetten. De positie kan bij mij nogsteeds ingenomen worden alleen het wordt gewoon als 6e versnelling geregistreerd.

als ze de schakelunit kwalitatief net zo goed hadden gemaakt als de rest was dit stuur werkelijk perfect geweest en de 200 eurie die er nu voor gevraagd wordt ruimschoots waard!

Heb jij ook een Logitech G25 Racing Wheel Zwart?

Plaatje? :)

Voorderest goed, hoe zit het met de software en ondersteuning?

[Reactie gewijzigd door TheJVH op 22 augustus 2007 13:37]

De sturen van Logitech zijn altijd al heel deftig geweest.
Ik persoonlijk ben in het bezit van een Formula Force EX-stuur en heb er echt wel geen klagen van.
Alle spelen die force-feedback ondersteunen werken perfect met de logitech-sturen (ga geen merken noemen, maar heb al anders geweten).
Eveneens de software is heel degelijk.

@ Killzone:

hier is het gevraagde plaatje te bewonderen...
in tegenwoordig schakelen GT's en tourwagens ook sequencieel dus is die H-shifter eigenlijk overbodig... ik vind het vooral een handige unit om al mn knoppen op te mappen in gtr2.
ik vraag me af of je die 900 graden draaihoek eigenlijk wel gebruikt? De meeste race games komen niet verder dan 240 graden toch? Net als de echte / meeste racewagens?
En met die koppeling, verlies je daar niet enorm veel tijd mee als je die echt gaat indrukken tijdens het schakelen?
Zeker in GTR2 waar de meeste auto's een sequenciele bak hebben?
Ik zou het graag eens willen proberen met een game als GT Legends, hoe dit stuur het doet tegenover mijn Logitech MoMo
Ik heb dit stuur zelf ook en ik vind hem echt te fijn. De 900 graden draai gebruik ik alleen maar in Midtown Madness :p. Is de enige game die ik zover weet om een beetje relaxed rond te cruisen. In GT Legends en RFactor staan al standaard profielen voor dit stuur in maar die gebruik ik niet. Heb mooi men eigen.
Zoals in Live for Speed verlies je er niks mee als je weet hoe je het het beste kan doen. In DTM 3 werkt het ook perfect. Zodra je door hebt hoe je heel snel de koppeling kan gebruiken wil je niks anders meer. Zeker ik niet aangezien ik altijd manual shifting rijd.

[Reactie gewijzigd door speeder1988 op 22 augustus 2007 17:05]

300 euro, dan koop ik liever een autootje en rijd dat naar de haaien :)
Hey allemaal... ben nog niet eerder op het idee gekomen ook naar de reacties te kijken :O ;)

Plaatje wijkt eigenlijk niet af van die van logitech :p zal er eens over nadenken, want het is natuurlijk wel leuk om die bij de reviews te stoppen. Software ondersteuning vanuit logitech is perfect. De nieuwe Setpoint werkt 100% ok. Wat betreft spellen, ik speel er GTR2 en TDU mee... en die hebben allebij ondersteuning voor de H-Shifter en koppelingspedaal.

In GTR2 is het stuur erg fijn omdat je er zo ontzettend precies mee kan sturen, wat met geen enkel ander stuurtje lukt. In TDU voegt het stuur een flinke dosis realisme toe als de draaihoek op ongeveer 700 graden staat. Het voelt dan echt een beetje alsof je in een auto met normale stuurbekrachtiging zit en je kan zelfs goed rijden met 1 hand :D (vaak moet je stuurtjes goed vasthouden om op de baan te blijven)

GTR2 is de aanbevolen draaihoek ergen tussen de 240 en 400... afhankelijk hoe je het spel in steld en hoe graag je met de armen werkt. Het mooie is dat je alles naar wens kan instellen.
:P word mijn kerst kadouwtje :D yeah
BESTE

kun je het stuur op de laptop van MEDION gebruiken

mvg jarne de ram