Asus A7N8X-X Review

NoepZor 19 april 2005, 309 views

Asus A7N8X-X

Pluspunten

• Stabiel
  • Nforce2 chipset is snel

Minpunten

• Geheugenondersteuning
  • Geen Dual Channel
  • Beperkt overclocken boven de 200Mhz FSB

Layout Score: 4
Ik had begin 2004 het gehad met mijn el-cheapo KT400a plank en wou een Nforce2. Toen liep ik tegen de Asus A7N8X-X op. Het is een goede basic plank voor weinig. Mijn Athlon XP 2000+ liep probleemloos op 2600+. Overclockbaarheid is redelijk, er zijn redelijk wat instelmogelijkheden zoals voltages, geheugentimings en PCI/AGP lock, maar boven 200FSB schijnt hij niet zo goed te clocken. Featureset is wel redelijk. Hij bezit onboard sound en LAN, wat je op een basisbord kunt verwachten. Nadeel is dat hij geen dual channel geheugen ondersteund en nogal kieskeurig is met geheugen, ik had nl. een reep van 512DDR 333 wat op mijn kt400 goed draaide, maar op de A7N8X-x niet harder wou dan 150Mhz. Ander geheugen lostte het probleem op. Stabiliteit en betrouwbaarheid is wel ok, Asus maakt kwalitatief wel goede borden en de nforce2 chip is stabiel. De prijs is natuurlijk de belangrijkste doorslaggever, voor weinig geld heb je toch een Nforce2 bord.

Heb jij ook een Asus A7N8X-X?