Cooler Master Hyper 212 Plus Review

mcmd 11 juni 2011, laatste update op 11 juni 2011, 595 views

Cooler Master Hyper 212 Plus

Pluspunten

• Flexibel met keuze ventilator, goed stil

Minpunten

• Gebruiksaanwijzingen geeft niet voldoende informatie.
  • Behoorlijk groot, wellicht een probleem bij wat kleinere kasten.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Deze koeler stond genoemd in het bouwvoorstel in C'T magazine 2011, nr 1/2, artikel 'Voor elk wat wils'.
Daarbij werd aangegeven om de bijgeleverde ventilator te vervangen door een wat stillere,Sharkoon Silent Eagle SE.
Dat heb ik gedaan, en het is een goede keuze vind ik. Door het volgen van het bouwadvies heb ik toch de stilste PC tot nu weten te bouwen.
De gebruiksaanwijzingen vond ik zelf niet zo goed. Een PC bouwen doe ik niet zo vaak, en dan heb je dus niet veel ervaring en heb je veel baat bij goede installatie instructies.
Wat met name een probleem opleverde is het uiteindelijk vastzetten van de koeler via een constructie op de CPU en moederbord. Deze koeler is geschikt voor verschillende typen CPU's en heeft daarom een keuzevrijheid nodig voor de positie van de schroeven. En met name dat deel was niet makkelijk uit te zoeken en zou fijn zijn geweest als dit goed in de beschrijving stond.
Uiteindelijk is het wel gelukt, en ben tevreden over de prestaties.

Heb jij ook een Cooler Master Hyper 212 Plus?

Behoorlijk groot vind ik nauw niet echt een negatieve eigenschap. Hij is zo groot om het oppervlakte van de koelvinnen te vergroten, waardoor de warmte makkelijker afgevoerd kan worden. Dus eigenlijk is dit net een voordeel, zeker omdat je voor zo'n schappelijke prijs zo'n grote koeler hebt :)
Niet als je een kleiner kast hebt, dan zou de koeler een goede airflow en warmteafvoer kunnen verpesten.
Wanneer je een stevige videokaart hebt die behoorlijk wat hitte produceert zou je CPU zelfs warmer kunnen worden dan bij een kleinere koeler.

Groter hoeft dus niet in alle gevallen beter te zijn.
Je zegt "en ben tevreden over de prestaties."
Je welke prestaties? Wij zien hier helemaal geen prestaties..
Misschien zou je die nog kunnen toevoegen, dat geeft toch een beetje baat aan je review.
sorry dat ik het zeg... maar wat een slechte revieuw.. :(

helemaal niks over prestatie's, welke problemen je ondervind tijdens het installeren van deze koeler,

als ik deze koeler nou zou willen, had ik het uiteindelijk maar niet gedaan, naar aanleiding van deze revieuw !