Specificaties 40" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE40D6200 Review

waggelman 8 juni 2011, 9.310 views

Samsung UE40D6200

Pluspunten

• Prachtig realistisch en scherp beeld, logische bediening, veel poorten, dun, youtube werkt super (alleen invoeren text beetje taai)

Minpunten

• geluid... nog iets beperkte keuze en bruikbaarheid van apps

Ik heb deze prachtige tv nu een weekje staan en was onder de indruk van de beeldkwaliteit. BD beeld is zoals gehoopt perfect. Internet toepasingen werkt vrij soepel (25Mbs verbinding) en HD filmpjes via youtube streamen perfect en met haarscherp beeld (echt een wauwmoment)... Zit nu nog even een halve maand zonder HD Tv en dat is wel te merken aan het beeld, maar toch al met al prima te doen. Ik vindt de tv in zijn standaard instellingen al prima kleur geven, heel getrouw en mooi diep. zwart is echt zwart en witter wil je ook niet hebben (wel eens brandend magnesium vlak voor je ogen gehad?) geluid van tv is niet erg vol maar ook niet slecht. maar ik zou minimaal een 2.1 setje aansluiten... Alles is werkt logisch en gaat bijna vanzelf. nog maar een beperkt aanbod van apps en films (en films niet allen onder de ergens beloofde 2 euro per film).
iphone app om als afstand bediening te fungeren werkt maar is niet erg nuttig. kon helaas niet volledig toetsenbordje van iphone gebruiken voor invoeren text... dat zou echt toegevoegde waarde hebben (misschien ene update?)... verder mooie super platte scherpe tv... 3D functionaliteit helaas nog niet kunnen testen bij gebrek aan actieve bril...

• Samsung HT-C5800

Heb jij ook een Samsung UE40D6200?

Ik heb deze TV al een paar weken. Eerste indruk was gewoon wow qua vormgeving. Hij lijkt wel kleiner dan 40 inch dankzij de dunne randen.

De beeldkwaliteit is echt super! Alleen het geluid is minder en dat vond ik wel jammer. Verder heeft deze tv erg veel mogelijkheden zoals; youtube, facebook, twitter, divx films kijken vanuit USB echt veel mogelijkheden.

Met deze tv bespaar je veel ruimte, omdat hij zo plat is en dankzij de ingebouwde kabel en satelliet tuner heb je de mediabox van UPC en je digitale satelliet ontvanger niet meer nodig en hij is erg zuinig qua energie verbruik!

Ik heb een CI+ module besteld bij UPC en vervolgens ge´nstalleerd en het werkt echt goed alleen je kunt niet opnemen. Zelfs ontvang ik alle HD zenders zowel via UPC als satelliet (alleen vrije HD zenders).

De ingebouwde satelliet systeem is erg handig je kunt zelf je draaibare motor van je schotel ook mee besturen, alleen je kunt de zenders helaas niet verplaatsen, wel aan favorieten toevoegen, maar echt verplaatsten wil niet. Dat is wel een min puntje, misschien komt Samsung met een nieuwe update?!

Voor mensen die Playstation 3 hebben is deze TV het beste. Ik heb de PS3 op aangesloten en de beeldkwaliteit was meer dan ik verwacht had, erg scherp en mooi!

3D functie nog niet getest, omdat ik er geen 3D bril heb :)
Dit is toch geen review... :?

Kom op zeg, totaal gebrek aan correcte spelling en grammatica en daarnaast bestaat de tekst voornamelijk uit loze kreten, zonder echte onderbouwing...

Herschrijven en een paar foto's zouden de oplossing zijn. :X
Want een review moet altijd meteen professioneel zijn? Hij/zij wou gewoon even zijn indruk over de tv doorgeven. Wees blij dat ie de moeite neemt ipv het meteen af te zeiken..
Zijn er meer mensen die deze TV hebben/willen...

ik heb gegoogled maar kan geen reviews vinden van dit model, en volgens mij is dit juist een goede tv et goede specs/prijs verhouding...
Heb ook interesse in deze tv, maar ben nog een beetje in de war van de 200 cmr. Hier op tweakers wordt deze tv gewoon als 200hz neergezet. Vandaag bij de mediamarkt binnen gelopen om te kijken hoe het beeld van de tv is. Bij de D6200 stond een bordje met daarop "100hz 200cmr", daar ook nagevraagd wat cmr dan precies betekende etc. Kreeg ik van die man te horen dat het gewoon een 100hz tv is, en dat 200cmr alleen marketing technisch is.

Daarnaast heb ik gelezen op internet de refresh rate bij 3d beeld de helft is van de refresh rate bij 2d beeld. Dus uiteindelijk zou dit betekenen dat de D6200 50hz beeld heeft bij 3d? Heb hier helaas niks duidelijks over kunnen vinden op internet. Vandaar mijn post hier.