Specificaties GF GTX 560 Ti (880MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC Review

justme27 7 juni 2011, laatste update op 7 juni 2011, 1.170 views

MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC

Pluspunten

• Zeer goede grafische kaart
  • Goede kwaliteit/prijs verhouding
  • Zeer stil
  • Standaard overgeklokt!

Minpunten

• Kan ze niet bedenken

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Na jaren (letterlijk!) van trouwe dienst van mijn Nvidea GTS 8800 768mb was het toch cht tijd voor een vervanging; spellen konden lang niet meer op volle grafische pracht worden gespeeld en als ik het toch forceerde waren er scenes die zo lang duurde dat ik het vermoeden kreeg dat mijn pc vast was gelopen. Met de komst van Crysis 2 was het tijd om de stap te nemen.

Na het doorlezen van ettelijke reviews, productscores en meningen en ervaringen online heb ik gekozen voor deze kaart. Het bood me de beste ondersteuning voor games die ik zal spelen en naar verwachting zal deze dat ook wel eventjes kunnen bijbenen; ik ben niet van plan om volgend jaar alweer een andere videoplank aan te schaffen.

Aanschaf
Ik heb deze besteld via Komplett. Nette levering binnen 1 dag. Grafische kaart was netjes verpakt in een grote, platte doos met veel plastic kussen gevuld met lucht. Inhoud van de verpakking was voldoende: koppelstukken voor andere aansluitingen als HDMI, software en begeleidend installatie handleiding. Erg netjes allemaal. Niet gevuld met leuke extra's maar ja, met deze kaart is dat wellicht ook niet nodig.

Gebruik
Het inbouwen was geen enkel probleem. Ik was nog wat bezorgd over de grote van de kaart, zeker vergeleken met de voorganger, maar dat was geen enkel probleem voor mijn Antec Nine Hundred kast.
Kaart werd bij het opstarten direct herkend. Ik heb geen drivers gebruikt van de cd-rom maar ben online gegaan en heb daar de meest recente drivers gedownload. Voor installatie heb ik de oude drivers verwijderd. De resolutie van 1650 x 1080 werd prima ondersteund op op mijn 22" breedbeeld van LG.

Geluid en hitte
Mijn Nine Hundred kast maakt, ook met alle fans op Low, al redelijk wat geluid. Daarnaast heb ik een redelijk oude HD erin zitten (2007). Na het toevoegen van de nieuwe grafische kaart heb ik hierin geen verschil gemerkt. Ook op full load (crysis 2 op hardcore gamer) was niet dit meer dan het al was.

Ik heb geen metingen gedaan wat warmte betreft.

Overklokken
Hier heb ik niets mee gedaan. Voor mij voldoet de standaard overgeklokte versie uitstekend!

Deze kaart is uitstekend geschikt voor mijn doeleinden: gamen op hoogst mogelijke resolutie beschikbaar met alle toeters en bellen aan en daarnaast gewoon 'computerwerk' als mail en Office. Voor de aanschaf van nog net geen 200,- exclusief verzendkosten is het een topper! Naar verwachting kan ik hier de komende jaren nog wel mee voorruit.

Heb jij ook een MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC?

Meer advertenties

Heb je misschien wat benchmarks van het kaartje in wat games? Dat maakt het toch altijd wel wat handiger als je zo'n ding wilt kopen.
Benchmarks zijn er zat te vinden, dat heeft toch geen enkele nut meer.
Ik vind juist die persoonlijke keuzes en onderbouwing belangrijker dan die benches.
Die kijk ik toch liever op genormeerde sites als een guru3d, tomshardware, anandtech, en natuurlijk ons eigen tweakers.net en hardware.info.

Offfff, als je dan toch benchmark resultaten laat zien, laat dan ook weten op welke hardware dit was gedaan, dus CPU, mobo, RAM en OS.
Dan kan ik me nog indenken dat het nut heeft, dergelijke review sites laten dit soort kaarten doorgaans op de snelst mogelijke hardware draaien.
Een tweaker/gebruiker wil juist weten wat zo'n kaart doet op z'n huidige hardware, anders is een benchmarks in een product ervaring hier op tweakers echt totaal nutteloos.
Ik heb dezelfde kaart zitten en momenteel loopt men kaart op 880/2100.
De fan draait op 40% (1650RPM). De idle temp bedraagt zo'n 31C.
Men kaart komt bijna niet boven mijn andere fans uit. Het geluid hiervan is totaal niet storend.
Bedankt voor het opbouwende kritiek. Foto's wordt wat lastig (waarvan eigenlijk? De kaart staat zat op internet en mijn binnenkant PC-kast is nu niet weer z interessant hoor).

Wat betreft benchmarks ga ik mee met TheTeek; die zijn er zat te vinden online. Ik vond het geen toegevoegde waarde hebben die van mij erbij te zetten.

Wat me wel opgevallen is, en wellicht dat ik hierom toch nog wat benchmarks ga doen, is het feit dat bij het spel Fable III, ik de grafische mogelijkheden die het spel me biedt niet kan benutten. Ik moet het spel terugschroeven tot moderate. En dat terwijl mijn grafische kaart (maar ook mijn PC) het zat zouden moeten doen. Ga ik eens uitzoeken. Overigens; suggesties hieromtrent zijn natuurlijk erg welkom ;)
Hier en daar een benchmarkje, foto's en warmte tests en de review is aardig compleet. Dan krijg je meteen 3 sterren..