NZXT Gamma Review
Bouwkwaliteit:
Het plastic frontje is best stevig en is ook mooi afgewerkt, maar het blijft plastic.
Ook de zij panelen kan je lichtelijk verbuigen als je er geen fans op hebt gemonteerd.
De 4 frontjes van de 5¼ inch bays zijn gemaakt van aluminium mesh met een zwarte coating. Ze zijn van goede kwaliteit.
Verder is de kast afgewerkt met een matzwarte coating.
Inbouwmogelijkheden:
Je hebt 4 (externe) 5¼ inch bays,
2 (interne) 2½ inch bays
En 6 3½ inch bays voor de HDD's
Plaats voor ATX en mATX mobo's
Je kan ook grafische kaarten van max. 28 cm lang er in zetten.
Koelingsmogelijkheden:
Je kan 2 Fans aan de bovenkant plaatsen, 2 in het...
Pluspunten
Prijs Koelingsmogelijkheden Inbouwmoigelijkheden Cablemanagement (Met ATX mobo) Plaats voeding Stoffilters eSATA poort Gewicht Prijs
Minpunten
Cablemanagement (Met mATX mobo) 2mm plaatstal kan slapjes zijn zonder fans erop gemonteerd.
Eindoordeel
Bouwkwaliteit:
Het plastic frontje is best stevig en is ook mooi afgewerkt, maar het blijft plastic.
Ook de zij panelen kan je lichtelijk verbuigen als je er geen fans op hebt gemonteerd.
De 4 frontjes van de 5¼ inch bays zijn gemaakt van aluminium mesh met een zwarte coating. Ze zijn van goede kwaliteit.
Verder is de kast afgewerkt met een matzwarte coating.
Inbouwmogelijkheden:
Je hebt 4 (externe) 5¼ inch bays,
2 (interne) 2½ inch bays
En 6 3½ inch bays voor de HDD's
Plaats voor ATX en mATX mobo's
Je kan ook grafische kaarten van max. 28 cm lang er in zetten.
Koelingsmogelijkheden:
Je kan 2 Fans aan de bovenkant plaatsen, 2 in het linker zij paneel, 1 voor en 1 achter.
Over het algemeen heb je goede koeling als je er nog een fan in de voorkant plaatst die naar binnen blaast.
Vormgeving:
Ik vind de vormgeving van de kast zelf erg mooi, maar er zijn genoeg mensen die het frontje lelijk vinden.
Installatiegemak:
Een van de voordelen zijn natuurlijk de HHD's bevestiging en het 'gat' in de backplate zodat je je mobo er niet uit hoeft te halen als je een koeler wil bevestigen met een Backplate.
Modbaarheid:
Ik ben niet van plan om er veel aan te gaan modden dus ik kan hier weinig over zeggen, maar je kan wel de zijpanelen van de Lexa S en de M59 hierin plaatsen.
Beoordeel deze review:
:strip_icc():strip_exif()/u/392222/crop59d268ad5e1b4_cropped.jpeg?f=community)