LaCie Hard Drive USB Porsche 200GB 200GB Review

Titusvh 19 april 2005, laatste update op 2 juli 2012, 285 views

LaCie Hard Drive USB Porsche 200GB 200GB

Pluspunten

• Even snel als desktop uitvoering
  • Makkelijk aan andere PC te knopen

Minpunten

• Prijzig
  • Waardering uiterlijk erg smaakgebonden

Mobiliteit Score: 3
Bij mij bevat de drive een WD2000JB, een iets nieuwere variant van de WD2000JB die ik als PATA in mijn desktop heb zitten. Dus dat is handig vergelijken. Ik had niet verwacht dat de snelheid over USB2.0 nagenoeg dezelfde zou zijn als de PATA uit mijn desktop! Onder W2K wordt de schijf niet altijd herkend en is een reboot nodig. Ook als de schijf al eerder aan die PC is gekoppeld. Via een trucje (mounten in een directory) is de schijf dan wel benaderbaar. Onder windows XP is het niet altijd mogelijk de drive via 'safely remove hardware' te ontkoppelen, ook al heb je alle app's (en de explorer) die de drive gebruiken, gesloten.

De mobiliteit wordt beperkt door het feit dat je ook nog altijd een externe voeding moet meezeulen. Ik begrijp wel dat dat niet anders kan, maar daarom scoort hij toch niet geweldig op mobiliteit. Denk er wel aan dat elke externe harddisk een eigen externe voeding heeft!

Het prijsverschil met een interne valt me iets tegen. Al heb je wel een design behuizing (die ik persoonlijk dan wel weer lelijk vind). De Schijf heeft geen actieve koeling nodig. Het roteren van de schijf (die toch 7200 toeren is) hoor je nauwelijks. Bij lees/schrijf acties een heel zacht geratel. Uitstekend.

Heb jij ook een LaCie Hard Drive USB Porsche 200GB 200GB?