Creative Sound Blaster Audigy SE F/D Review

JoolzZ 20 februari 2007, 543 views

Creative Sound Blaster Audigy SE F/D

Pluspunten

Minpunten

• Gelimiteerd EAX

Aansluitingen Score: 3
CPU-belasting Score: 3
Deze geluidskaart heb ik nu een jaar in bezit, destijds aangeschaft om mijn onboard sound te vervangen en de processor wat te ontlasten.

De prijs is natuurlijk ontzettend goed, en wat je ervoor terugkrijgt is al vrij aardig. Het is absoluut geen slechte kaart, maar als je van je onboard sound af wilt stappen, geef dan direct een paar tientjes meer uit voor de XFI serie bijvoorbeeld. Dan heb je een mooier geluid, beter gekanaliseerd, en een goede surround kwaliteit.

Er staat overigens bij de specs dat hij EAX 3.0 ondersteund, maar no way! Tenminste niet in unreal 2k4. Een rotzooitje wordt het eerlijk gezegd, sommige geluiden geeft hij niet weer, andere worden afgekapt, en 3D geluid is vrijwel onherkenbaar geworden. Na wat googlen blijk ik niet de enige te zijn met deze klacht.

Met films en muziek zal je geen problemen hebben, en zelfs iets meer genieten als met onboard sound. Een gamer wil deze kaart niet.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Audigy SE F/D?