Logitech S200 Review

insan1ty 20 februari 2007, 306 views

Logitech S200

Pluspunten

• Geluidskwaliteit is prima
  • Geen vervorming, zelfs niet op hoog volume
  • Mooi afgewerkt
  • Scherpe prijs

Minpunten

• Brom en ruis zijn vervelend
  • Subwoofer niet magnetisch afgeschermd

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 3
Ik heb dit setje gisteren gekocht en getest. Al gauw viel mij één ding op: de subwoofer bromt als een bezetene. Dit komt niet door de computer, ook met de audiostekkers los komt er een vrij forse 50Hz brom uit de subwoofer. Afhankelijk van de stand van de "Bass"-knop zit daar ook een hoger-frequente schakelruis bij, waarschijnlijk afkomstig van de voeding van de PC. Deze storing is vooral vervelend als je veel zachte stukken hebt in de muziek waar je naar luistert, op hardere volumes merk je er niets van. Ook is de subwoofer niet magnetisch afgeschermd. Dit valt me tegen van Logitech, je zou toch verwachten dat men naar dit soort factoren kijkt bij het ontwerp. Ik vind deze storing dermate storend dat het setje teruggaat naar de winkel.

Dan de positieve kanten van het setje. Afgezien van het bovenstaande klinkt het setje erg goed. Zelfs op hoog volume vervormt de set bijna niet. De subwoofer is bij te regelen en geeft ook op vol volume geen krimp. Doordat het volume van de subwoofer aan te passen is, kan men goed de balans tussen sub en speakers aanpassen per situatie (muziek/film/game). Verder is het setje fraai afgewerkt. De zilver/zwarte combinatie die men steeds vaker tegenkomt past mooi bij mij nieuwe monitor.

Heb jij ook een Logitech S200?