Samsung UE40D8000YS - Reviews

Specificaties 40" • Full HD • 3D LCD • 1 tuner • 200Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung UE40D8000YS Review

hondagradje 7 januari 2012, laatste update op 7 januari 2012, 9.691 views

Samsung UE40D8000YS

Pluspunten

• Looks, menukwaliteit en navigatie. Fetaureset is indrukwekkend. ook goed ekwaliteit bij mindere signaalkwaliteit.

Minpunten

• plastic AB

Beetje duur nog, maar wat een TV. De looks zijn super. Het is alsof er geen rand is, zo smal dat hj tijdens het kijken totaal wegvalt. Superplat ook, 3cm, dus de TV die als schilderij aan de muur hangt bestaat inmiddels.

De beeldkwaliteit is prima als ik matariaal van 720 of hoger gebruik. Glasvezel is op weg, dus....

De smarthub is fantastisch. Mijn NAS en andere mediadelende apparatuur werd direct gevonden en was ook bruikbaar (DiVx, x264, mkv).
Youtube (wordt naar een prachtige kwaliteit omgezet) en internet gaat prima (al is een eigen website met favoriete links wel erg handig vanwege het gebrekkinge invoeren van tekst via de AB).

TV reageert goed op de AB. Minpuntje: plastic AB, shame on you Samsung!

Aanvulling dd 8 juni 2010:
Geluid:
Ik heb inmiddels wel een punt wat me opvalt: de geluidskwaliteit. Bij de meeste platte TVs is het geluid a la laptop; te blikkerig of mager. Wat ze gedaan hebben weet ik niet, maar het klinkt best goed al is het hoog soms wat te veel van het goede. Maar dat kan ik vast bijstellen.
Vanavond ook even een stukje van een DVD bekeken die via component is aangesloten op de TV (jaja een DVDspeler zonder HDMI nog..). Je ziet dat hier de DVD tekort schiet en de aanschaf van een BDspeler is dus een volgende stap. Deze schijnen het DVD signaal te upscalen en je bent dan de DA-AD conversie ook kwijt.
Verder is de TV optisch aan mijn HomeCinema aangesloten wat bij veel materiaal of Dolby Digital of DTS resulteert. Nu komt het echt tot leven. Goed is ook, dat als je de TV standaard op DTS hebt ingesteld en dat is niet voorhanden, er automatisch teruggeschakeld wordt naar PCM.
Er is aan alle kanten gewoon goed nagedacht over de TV (er was ook budget...) en dat blijkt aan alles.
Zo zijn er achter op de TV kabelkanalen in de achterplaat aangebracht waar de kabels door heen kunnen en je TV dus niet ineens 8 ipv 3 cm is geworden door n scartaansluiting die je nog gebruikt.

update 16 september:
Inmiddels is glasvezel aangesloten en komt HDin1080p de huiskamer in. Wat een feest....Ook zijn er nu wat meer apps beschikbaar voor de TV, waaronder een explore 3D, die de mogelijkheden goed laat zien.

Waar ik inmiddesl ook wat mee gestoeid heb is een programma wat het mogelijk maakt de TV te bedienen via een WiFi apparaat op hetzelfde Accesspoint. Erg leuk en beter dan de standaard afstandsbediening, een tablet moest er dus ook maar komen.
Voordeel van het programma is dat er een toetsenbord in zit zodat het intikken van een URL wat simpeler gaat. Ondersteuning voor een draadloos toetsenbord/muis zou echter wel erg fijn zijn hiervoor.
He, heb iknou een minpuntje?

Ik had een PC naast de TV staan voor wat surfwerk, maar die is inmiddels verdwenen. Ik gebruk de webserver in mijn NAS om mijn favorieten op te slaan zodat ik wat eenvoudiger kan browsen.

Ik ben nog steeds erg tevreden over de tv!

Aanvulling 7 januari 2012:
Ik begon mijn review met de opmerking dat ik de TV wat duur vond. Aan de andere kant: ik heb er 1300 euro voor betaald. Een actie bij Mediamarkt die fout werd overgenomen door BCC en Samsung deed er nog eens 150 euro af en een 2e 3D-bril bij.
De prijs is nu wel wat gezakt (1255 euro bij Pixmania), maar nog steeds niet veel en ik heb hem dus al een maand of 7. Dit geeft wel aan dat deze erg populair is.

Punt van ergernis (zover is het inmiddels wel) blijft de meer dan matige afstandbediening die mee geleverd werd. Plastic en traag zijn de eerste woorden die in me opkomen. Ik ga een tablet kopen en wil deze meteen gaan inzetten als AB via WiFi. Eens lijken of dat verbetering brengt.

Verder: een top-apparaat, ik ben er nog steeds erg blij mee. De beeldkwaliteit is erg goed, gisteravond gaf de serie Life van BBC weer prachtige plaatjes bloot, ook al had ik eerst twijfels over de glanzende afwerking van het scherm. Veel detail, goede zwartwaarden,dus genieten.

Verder is het actieve 3D systeem best goed, ook al is het stereoscopisch en geen 3D natuurlijk. We hebben nu een paar 3D zenders in ons glasvezelpakket en dit geeft toch best mooie effecten/plaatjes.

Ook het feit dat de TV ondanks zijn 40" optisch kleiner lijkt oogst veel lof.

Verder de content: In de smarthub verschijnen mondjesmaat steeds meer apps / widgets / programmaatjes die de functionaliteit vergroten. Er zitten leuke bij. Ook zijn er 3D films te bekijken, bijvoorbeeld een vlucht over de Grand Canyon, best spectaculair.

Verder heb ik al enige firmware updates gekregen(dat gaat vanzelf via de internet aansluiting), die functionaliteit/verbeteringen toevoegen. De TV wordt dus goed onderhouden.

Heb jij ook een Samsung UE40D8000YS?

Reviews door de redactie

Ik heb de TV nu een week en zal de review telkens aanvullen. Er is erg veel over te zeggen, het is geen kastje meer wat alleen een TVsignaal omzet naar een plaatje ;) .
als je bij andere reviews kijkt , kom je misschien op ideen om je review te verbeteren.
jou review is niet slecht, maar alleen een beetje beknopt..
Hoe zit het met de skype integratie? Dat is met videocamera toch wel the next thing voor thuistelefonie.
Ik heb helass geen webcam en skype ook niet, alleen zakelijk via de laptop.
Dito, valt veel meer te vertellen over jouw tv.Is nou niet bepaald de goedkoopste, dus meer info-gebruikservaring is welkom.
Wel leuk dat je er tevreden mee bent, daar niet van.
Wat is het verschil tussen de Samsung UE D6000, D7000 en D8000 serie?
Het is gewoon de serie volge.
9000 is het nieuwst (en het duurst) vervolgens komt de 8000 en de 7000.
Deze TV is door de consumentbond het best beoordeeld van het Samsung merk (behalve de 9000 serie)
Kwalitatief zijn er wel wat verschillen, met name de snelheid waarmee de TV de schermen in FullHD kan berekenen: CMR. Bij de ene is het 100, bij de 8000 is het 800 en dat zie je terug in bewegende beelden die bijvoorbeeld een plein met klinkers laat zien.
Ik ben nog steeds erg enthousiast over de TV. Mijn ouders hebben een Sony 40EX720 gekocht, maar die beeldkwaliteit is echt minder.
Is het ook mogelijk om een toetsenbord op deze tv aan te sluiten voor het internet?

Mijn vader wil deze tv namelijk kopen en hij kan slecht zien, op een normaal toetsenbord kan hij wel redelijk uit de voeten, maar surfen middels de ab gaat volgens mij niet lukken.
Samsung levert nu een dubbelzijdige afstandsbediening met qwerty toestenbord, dat is al een stuk beter dan de smsinvoermethode via de nummertoesten.
Kijk maar eens op de site van Samsung en zoek naar QWERTY remote (RMC-QTD1AP2).

Er zijn wel andere alternatieven: zoek eens naar software met de naam SAMSUNG REMOTE. Ik weet dat je via een tablet/pc/smartphone afstandbediening via WiFi de TV kunt bedienen en daar zit ook een toetsenbord in.

Verder is het maken van een webpagina met de meestgebruikte links handig, die je vervolgens als hompage zet in je browser op de TV. Er is ook een webpagina op het web die een toetsenbord laat zien die de Samsung TV weer aanstuurt.

Er zijn dus wel mogelijkheden, maar een echte knoppenplank, nee dat gaat niet.
Oh, er is ook nog een Samsung Touch Remote: Samsung Touch Control RMC30D1 a 179 euris.
Ik zag een android tablet staan voor 170, misschien is dit iets voor hem.