Canon Pixma MP600R Review

fmoerkerken 28 december 2007, 2.447 views

Canon Pixma MP600R

Pluspunten

• Dubbelzijdig afdrukken.
  • Automatisch scannen.
  • Lezen geheugenkaartjes.

Minpunten

• Zwarte buitenkast trekt in het begin makkelijk stof aan. Na enkele weken is dit probleem over.

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Inktverbruik Score: 3
Ik werk nu enige maanden met dit apparaat en gebruik alle functies. Scannen, kopieren CD, dubbelzijdig afdrukken, afdrukken booklets. Alles werk foutloos en met goede kwaliteit. Het afdrukken van documenten in met behulp van de functie Booklet werkt uitstekend. De printerdriver past hiermee automatisch het formaat aan naar 4 pagina's op één bladzijde en drukt ze zo af dat de gehele stapel gevouwen kan worden en er een boekje overblijft. Bijzonder handig om grote verslagen van >40 bladazijden in een handzaam formaat te krijgen.
Het standaard in te stellen dubbelzijdig afdrukken zorgt voor efficienter papierverbruik.
Het instellen van het draadloze LAN is na een eerste zoektocht eenvoudig. Je kan direct computers bijschakelen.
De scanner herkent automatisch het te scannen gebied en beperkt daarmee de filegrootte. Scannen naar readable PDF bevalt zeer goed. De meegeleverde programma's, voor o.a. OCR, werken prettig. Heb inmiddels een tweede gekocht voor een andere locatie.
~[bijgewerkt dec 2007: nog steeds zeer tevreden over apparaat. Printen CD's -> super. Kwaliteit foto's -> super. Kunnen lezen van geheugenkaartjes is ook handig omdat printer beter onder handbereik staat dan comp. Cassette en handinvoerschakeling werkt ook zeer prettig].

Heb jij ook een Canon Pixma MP600R?

Wat bedoel je met "Je kan direct computers bijschakelen" ? Fungeert hij ook als wireless router / bridge?
hij zal wel bedoelen dat ie ook als access-point kan fungeren
Ikzelf heb een MP500 en mijn nonkel een MP800R. Beide zijn tevreden over de apparaten. Enkel is de wireless functie is zeer brak te noemen op die MP800R. Afdrukken gaat zo al trager maar het inscannen kan zo 3 minuten duren per 2 foto's op normale kwaliteit. (met de kabel is dat gedaan op een kleine 10s)
Is dat bij U ook zo?

(en in het begin trekt hij idd veel stof aan. Dat komt wellicht omdat je er zo'n bescherm folie hebt moeten aftrekken en dat zorgde wellicht voor statische electriciteit wat stof aantrok)

Dan nog iets over het dubbelzijdig afdrukken:
Het bespaart idd papier maar zeker geen inkt... Ipv zwart inkt gebruikt hij dan fotoinkt ivm betere leesbaarheid ofzo.
Ik heb deze printer ook gekocht en middels de LAN aansluiting aangesloten.

Printen lukt me wel onder XP en Vista, maar de scanner krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat ...
Hoi, Ik heb Vista 64bit en heb alle functies werken (al was het wel ff puzzlen in het begin). Crux zat hem in herstarten zonder de admin/user modes in Vista om goed te kunnen installeren, daarna kan je deze mode weer herstellen. Ik begin het ding steeds meer te waarderen (die MP970 moet helemaal top zijn, die drivers worden nog doorontwikkeld zo lijkt). Moet wel aantekenen dat ik alleen de LAN aansluiting gebruik. Oh .. bij mij werkt de geheugenkaartenlezer nog niet trouwens .. iemand ?
Maar de netwerkmogelijkheid en de duplex functie maken alles goed (en geen klachten over de kwaliteit van scanner en printer).
Zou je daar misschien een kleine 'how-to' voor kunnen bakken? ;)

Ik heb er sinds twee dagen hier namelijk ook eentje aan een Vista x64 bak hangen, en printen gaat prima, maar het scannen is me nog niet gelukt... (hij blijft bij het opstarten van de app zeuren over een driver die niet goed geinstalleerd is, en kapt er dan mee)

Het geheugenkaartprobleem heb ik ook even gehad, maar toen ik een andere kaart pakte, werkte het wel goed... (mijn 1Gb kaartje uit het fototoestel ziet ie om de een of andere reden niet, maar een 256Mb kaartje dus wel...)