Philips Prestigo SRT9320 Review

GuiltyNL 3 juni 2011, laatste update op 3 juni 2011, 1.574 views

Philips Prestigo SRT9320

Pluspunten

• Overzichtelijke vormgeving
  • Robuust uiterlijk / Degelijke bouw

Minpunten

• Gebrekkig en ongevoelig touchscreen,
  • Beperkte software / geen mogelijkheid tot configuratie op je PC
  • Trage en niet altijd even vriendelijke configuratie op de remote zelf

Configuratie Score: 3
Ergonomie
De ergonomie is onvoldoende, voor een mannenhand goed, voor een vrouwenhand iets te breed en de knoppen zitten net even te kort op elkaar en dan voornamelijk de navigatieknoppen. Grootste nadeel is het toch wel achterhaalde touchscreen dat Philips Ultra Touch noemt en hierdoor scoort de afstandsbediening op ergonomie slecht. Als je capitatieve schermen gewend bent en zelfs een resistive scherm zoals de N97, dan is dit scherm net niet gevoelig genoeg. Het touchscreen is hierdoor niet altijd even vloeiend en fijn te bedienen.

Functionaliteit
De functionaliteit is voldoende, alles kan je instellen, maar het is niet goed. Misschien mijn fout, maar ik heb hem gekocht om o.a. mijn MCE PC te bedienen en dan gebruik je gewoon vaak de Play, Pause, Forward en Rewind toetsen. Deze zijn dus alleen als touchscreentoetsen te configureren en dat werkt niet prettig, maar het kan dus wel.

Configuratie
Ik waardeer het dat je alles kunt instellen op de remote zelf, maar ik had minstens een PC tool verwacht waarmee je ook makkelijk kan configureren, maar deze ontbreekt. Namen veranderen, sorteren, knoppen aanpassen werkt toch op de PC sneller / makkelijker.

Bovendien is de sorteerfunctie op de remote niet handig, als je drie pagina's hebt met knoppen, en je wilt van de onderste pagina een knop naar de eerste pagina krijgen, dan moet je hem plek voor plek opschuiven en alle knoppen waar je langs bent gekomen tijdens het schuiven, verplaatsen als je niet oplet ook naar de verkeerde plek.

Vormgeving
Stoer, simpel en robuust. Overzichtelijk en duidelijk. Weinig op aan te merken.

Bouwkwaliteit
De remote voelt robuust aan, ik heb hem nog niet laten vallen, maar het lijkt erop dat hij wel tegen een stootje kan.

Drivers en ondersteuning
Deze mogen wel uitgebreid worden. Zo heb ik een ASRock Nettop PC (100HT) en die zijn inmiddels toch wel even op de markt, maar het merk ASRock komt niet in de remote voor, ook niet na de laatste update. Omdat het een MCE betreft, werkt ook een ander merk, maar als leek kan je hier toch best op vastlopen.

En ik vind dat de meegeleverde software echt te beperkt is, zeker als je Logitech software gewend bent (maar logitech heeft weer van die veel te puberaal vormgegeven space invaders remotes).

Inmiddels is er 50,- van de introductieprijs af en kan je hem vinden voor 100,- voor mij is het uiteindelijk teveel geld, maar ik kan me voorstellen dat als hij wel aan je wensen voldoet, dat het een redelijke prijs is voor deze remote.

Heb jij ook een Philips Prestigo SRT9320?