Specificaties 10,1" (1024x600), 250GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Samsung NP-N230 Review

Leitz 3 juni 2011, laatste update op 4 juni 2011, 759 views

Samsung NP-N230

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Batterijduur
  • Vrij schone instalatie.

Minpunten

• Te weinig geheugen. / maar een geheugenbank.
  • Norton Anivirus trailversie die slecht te verwijderen is.
  • Slechte backup herinstallatie mogelijkheden.

Van de week binnen gekregen, na lang twijfelen tussen een tablet en een mini laptop toch maar voor de mini laptop gegaan. een tablet leek me toch teveel een grote telefoon. en een echte pc is toch beter :)
de laptop op zich ziet er netjes uit en doet robust aan, had hiervoor een acer en een fujitu siemens en dat is toch een stuk minder. ik heb voor dit modelletje gekozen omdat deze een van de goedkoopste was in de pricewatch en toch nog een redelijk merk is.
Zoals ik al vertelde doet hij robust aan, zit Bluetooth op (handig met de gsm) wifi (n) en een 250gb harddisk. wat wel jammer is dat er maar 1GB geheugen inzit en dat is toch te weinig, je merkt dat het systeem wel wil maar vaak moet swappen naar de harddisk. daarom maar snel een 2gb reepje besteld.
jammer is wel dat er maar een geheugen bankje inzit, dus het 1gb reepje wat er in zit kan ik weg doen.
De installatie is redelijk schoon, ik voelde me niet direct gedwongen om een nieuwe installatie te doen. maar na het verwijderen van de gebruikelijke Norton rommel, toch foutmeldingen bij het afsluiten. dus ik ben bang dat ik er niet aan ontkom. hiernaast adequate samsung tootlejs (resolutie backup opstart optimalisatie) en een backuptool. heb direct een backup gemaakt naar een ubs hdd maar zou niet weten hoe ik dat terug mag zetten. er word in de beschrijving verwezen naar een usb dvd drive, maar die heb ik natuurlijk niet. een wat nettere oplossing had wel zo mooi geweest. maar gezien de rest van de kwaliteit naast de prijs maakt ik er niet zo punt van. als os staat er win7 starter op wat naar mijn inziens voldoende is. er staat ook nog office starter edition op wat op zich ook wel handig is.
Voor de rest nette machine, enige wat echt tegenvalt is de hoeveelheid geheugen. doe er alleen maar internetten, RDP en mailen mee maar dan zie je dat hij geheugen gebrek heeft. ik hoop dat het bestelde geheugen snel binnekomt en dan verwacht ik dat de snelheid een stuk beter is.

Heb jij ook een Samsung NP-N230?

Dit is geen nettop maar een netbook, waar heb je het toch steeds over?

Ja What's in a name he, maar ik voortaan heel veilig net zoals jij geen tekst meer toevoegen als ik ooit nog eens een review plaats.
Daar begrijp ik dus helemaal niks van.
Heb je Revo uninstaller al eens geprobeerd om Norton te verwijderen?
nee, ik kende revo uninstaller niet nog ff geprobeerd maar helaas ..
Norton heeft een uninstaller op hun webstite staan genaamd removal tool:

werkt altijd