Creative Inspire T3030 Review

tj3u 16 februari 2007, laatste update op 17 februari 2007, 550 views

Creative Inspire T3030

Pluspunten

• goede zuivere geluidskwaliteit
  • hoge tonen goed
  • middentonen goed
  • geschikt voor de gemiddelde user

Minpunten

• neiging tot bass-overkill op hoog volume
  • plasticachtige voetjes voor de boxjes
  • niet geschikt voor de high-end user

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Omdat ik voor films al een dikke 7.1 set aan mn tv heb gekoppeld, besloot ik wat betreft mn pc een beetje normaal te doen, ook omdat het ding in een kleine ruimte staat. Deze set was is de aanbieding dus heb het er maar op gegokt.
Ik ben net even bezig geweest de geluidskwaliteit te testen en ik moet zeggen dat ik minder had verwacht. De woofer is vrij zuiver, maar voor het echte knalwerk niet geschikt. Zodra je echt een hard volume wilt, krijg je wat overkill aan bas. Maar zoals ik al zei, de ruimte is toch te klein voor een heel hoog volume dus ik stel geen hoge eisen aan de set wat dat betref.
De midden en hoge range is prima, echt erg zuiver, zowel met muziek (vooral met dance enzo, met zang is het ietsje minder), als met games en films. Het ook nog even wat lossless audio gedraaid (pavarotti in FLAC zelfs) en ben er niet minder tevreden op geworden.
Nadelen zijn de wat plasticachtige voetjes van de speakers. De boxjes zelf zien er goed uit, maar de styling ervan valt een beetje in het niet naast mn samsung 931bw monitor...
Verder is de featureset volledig, alles wat je nodig hebt zit erbij, alhoewel je geen mic op de set aan kunt sluiten, maarja die kan weer wel in je geluidskaart ;)
Afsluitend, als je je desktop een beetje bescheiden wilt houden, dus je hebt ook geen absurt grote monitor of andere dure gadgets staan zijn deze boxen echt prima.

Heb jij ook een Creative Inspire T3030?