Specificaties 7" (800x480), Android 2.2, WiFi+3G - Bekijk alle specificaties

ViewSonic ViewPad 7 Zilver Review

sp-1070 3 juni 2011, laatste update op 3 juni 2011, 16.121 views

ViewSonic ViewPad 7 Zilver

Pluspunten

• Het is een snelle mooie stevige tablet die goed in de hand licht en altijd goed te zien is zelfs in de zon.De Accuduur is prima hij is goed te gebruiken onderweg.Helder beeld fijn display goeie grote.

Minpunten

• Te weinig ingebouwd geheugen en de camera is voor deze tijd gewoon te slecht.

Daar ben je dan in het winkelcentrum om een nieuwe telefoon te halen,
zie je in de vitrine een tablet staan.Op zich niet zo bijzonder in een tijd waar zelfs de Bart Smit tablet heeft staan nu en dan.Je besluit er toch het een en ander over te vragen en tada er is je een tablet aan gesmeerd,
ik nam hem mee naar huis en na een week intensief gebruik besloot ik er maar een review over te schrijven.

spec's

Brightness (nits) 350 cd/m2

Netwerk:

Wi-Fi 802.11b/g
Bluetooth Bluetooth 2.1+ EDR
Communication CELLULAR NETWORK (Frequency/band) GSM 850/900/1800/1900 UMTS 850/1900/2100, Band I,II & V, 3G and assisted GPS

Geluid:

Input/Output:

Ports 3.5mm audio jack for stereo headset, mini-USB connector
Card micro SD card slot and SIM slot

Afmetingen:

Physical 7.06" x 4.33" x 0.45" (179.4mm x 110mm x 11.5mm)
Packaging 10" x 7.2" x 3.5" (294mm x 183mm x 89mm)

Batterij:

Type Li-Polymer, 3240mAH
Life (approx) 4–6 hrs (heavy, continuous use) 60 hrs standby

Vergeleken met andere tabs ten tijden van het schrijven van de review lijkt die nogal mager vergeleken bij de samsung galaxy tab of de ipad,het gebruik van de tablet maakt dit heel snel weer goed.
Hoewel zijn processor niet zo geweldig is loopt hij als een trein geen glitches in de software en hij heeft geen laad tijden waar je ziek van wordt.

Wat valt er nog te zeggen over android ? het systeem dat razend snel in bekendheid groeit genoeg apps zowel betaald als gratis en ze doen het perfect,precies wat je zou verwachten van android en wat je mag verwachten met je tablet het werkt gewoon.

Het geheugen was de eerste teleurstelling en misschien ook wel de grootste,in vergelijking met andere tabs of zelfs telefoons is een magere 512 mb echt veel te weinig.Vooral als je er achter komt dat je na het installeren van een bepaald aantal apps erachter komt dat je telefoon ineens vol zit,en blijkt dat je apps moet gaan verplaatsen naar een sd kaart.Gelukkig kan er een sd kaart in tot 32GB waardoor je nadat je een sd kaart hebt bijgehaald waarschijnlijk nooit meer dit probleem zult tegenkomen.

Het scherm is een mooi stukje werk, met een resolutie van 800x480 is het een prima grote voor een tablet. Ook is het scherm als de automatische verlichting is ingesteld prima te zien in de zon,al met al is het een prima scherp scherm wat het gebruik zeer aangenaam maakt.

Kwa verbindingen heeft hij meer dan genoeg capaciteit, alles wat je nodig zal hebben zit erin.
Zowel om te bellen te internetten of bestanden sturen vanaf bluetooth gps voor de navigatie liefhebber het is er allemaal en werkt ook nog eens prima.

Het geluid viel mij wat tegen hoewel er prima geluid uit komt is dat ook echt alles wat er over te zeggen is verwacht geen spectaculair geluid maar er is prima naar te luisteren,helaas kan hij (naar mijn smaak) niet hard genoeg een voordeel is wel dat hij twee speakers heeft zowel links een als rechts wat het geluid toch een stuk aangenamer maakt dan de meeste mobiele telefoons die je overal en nergens hoort .De bijgeleverde in ear's werken prima hoewel er ook van die niets al te geweldigs moet worden verwacht werken ze goed en beter dan de meeste meegeleverde oordopjes bij mp3's enz enz.

De tweede grote teleurstelling waren de camera's.
Hoewel er zowel voor als achter een camera inzit is de kwaliteit van beide niet zo hoog als je mag verwachten van tablet's in deze tijd,met een camera van 3.0megapixels wordt de tablet kwa fotografie makkelijk ingehaald door de meeste telefoons wat erg teleurstellend is.Maar ook dit neemt niet weg dat als je foto's voor bijvoorbeeld social site's zoals facebook hij goed te gebruiken is.

De afmeting is ronduit perfect,makkelijk vast te houden in een hand waardoor je de ander vrij hebt,de zwarte balken om het scherm zijn gereduceerd tot zo'n 1cm hij is vrij dun en lijkt hiermee eigenlijk meer op een grote iphone dan op een volwaardige tablet.

De casing is vsn goed materiaal na zo'n 4 dagen intensief gebruik is er nog geen kras te bekennen,hij voelt stevig in de handen,Je hebt bij het dragen van deze tablet niet direct het gevoel dat hij op een zijden kussentje moet worden neer gezet.Ook het gewicht speelt hierin naar mijn mening een sterke rol hij voelt niet al te licht aan hoewel hij met alle gemak te gebruiken is.Hierdoor heb je toch egt het gevoel dat je iets stevigs en goeds in de hand hebt terwijl de gebruiksvriendelijkheid er niet op achteruit gaat.

De batterij voldoet perfect aan de tijden die er zijn gegeven zo'n 4 tot 6 uur intensief te gebruiken (non stop) en zon 60 uur in de standby mode.Hij voldoet aan dat profiel en is meer dan genoeg batterijtijd om alles te doen wat je wilt doen.

De temperatuur is erg goed zelfs in de oplader wordt hij niet zo heet dat hij niet meer te gebruiken is maar kun je rustig verder met wat het is dat je wilt doen.

Naar mijn mening is dit een volwaardige tablet die goed in het gebruik is en ik zou hem aan iedereen aanraden hij werkt goed is snel genoeg en ik verwacht er nog lang plezier aan te beleven en denk dat een ieder die hem koopt met mij eens zal zijn dat hij de prijs meer dan waard is.

Heb jij ook een ViewSonic ViewPad 7 Zilver?

Ik weet niet wat je met assisted gps bedoeld. Ik kan je wel vertellen dat de navigatie erg soepel verloopt met de standaard Google Maps.
Met assisted gps krijg je sneller een GPS-Lock omdat hij je 3g (mobiel internet) gebruikt om je GPS-module bij te staan. Wanneer je in de buurt van hoge gebouwen bent of ergens binnen zonder gps-bereik, kan hij (minder accuraat) je positie bepalen dmv. de zendmasten van je provider.
Met 2G kun je ook op internet ;)
Waarom geen flash? Android 2.2 ondersteunt dat toch gewoon?..
De processor in de Viewpad 7 is er 1 van het type ARM11 met instructieset 6, deze zijn niet in staat om Flash af te spelen. Laat ik het zo stellen, de processor zou het wel kunnen ondanks de lage Mhz (600 meestal), echter Adobe ontwikkeld hier niet voor en ondersteund het dus niet. Ze zijn het ook niet val plan, dus gok er vooral niet op dat flash op deze Viewpad 7 ooit gaat werken.

Waarschijnlijk omdat je deze proc/chipset, de Qualcomm MSM7227 vooral in low-end devices aantreft, zoals deze Viewpad, HTC Hero, SE X8, ZTE Blade, etc. zal Adobe hier niet voor ontwikkelen. Er moet iets blijven wat jou doet beslissen voor de meer High-end devices te kiezen.
Is er een beetje een actieve mod-community voor dit apparaat? De processor is niet echt geweldig (zelfde als HTC wildfire volgens mij, en die heeft een HVGA scherm); maakt dat hem op den duur niet heel traag?
Hoe zit het met afspelen van flash?
Geen flash 10.1 maar Voutube etc werkt wel
Ik kan me helemaal vinden in je review.

Kun je mij wat vertellen over het gebruik van jou wifi ervaring?
Mij valt op dat de verbinding erg zwak is vergeleken met al mijn andere draadloze apparatuur in de zelfde ruimtes die probleemloos met mijn router zijn verbonden.
De Viewsonic heeft in die ruimtes dus een zwak of geen signaal.
Wat houdt een assisted GPS nou precies in? Is dit te gebruiken voor bijvoorbeeld het navigeren met een kaart? Of is dit iets anders?
Want ik zit te twijfelen of ik dit apparaat zal nemen, maar dan wel met 3G optie.
Ik heb de gps dan wel nodig, dus kun jij mij vertellen of die er in zit?
Vandaag in de aanbieding op Ibood voor 159,95. Ik heb hem besteld. :)
en als je niet wil wachten kun je hem morgen in huis hebben voor 179€ bij Informatigue
Lijkt me niet want hij is niet op voorraad volgens de website.
Voorraad is op :( ,misschien maar een paar op voorraad gehad.
Redcoon staat nu in de lijst voor 199,- direct leverbaar.
Voor 250 euro mag je um ook bij mij op komen halen, dat heb je um vandaag nog ( |:( )
nu wachten welke andere winkels dit ook gaan doen ;)