Acer AL1916Ws Review

ethrellik 24 februari 2007, 1.095 views

Acer AL1916Ws

Pluspunten

• 19" WS / 8ms
  • Prestatie
  • Geen Ghosting en of Backleage
  • Snel Geinstalleerd

Minpunten

• Contrast niet optimaal
  • Af en toe "bewegende tekst"
  • Geen DVI
  • Dit zijn de enige nadelen na een jaar evaring

Algemene beoordeling:
Prima nog steeds ruim een jaar ben ik dik tevreden en ik zou er geen bezwaar om er nog eentje bij te kopen. Ik kijk nog steeds lekker film, en kan prima er mee surfen.

Featureset:
Kijk het enige wat ik mis is een DVI aansluiting, veel mensen klagen over een "goedkope" voet, maar ik heb er geen last van. de monitor staat goed op z'n poten. Je kunt hem niet zijwaards kantelen, maar wel voor en achter over voldoende kantelen. verder dat je zoals acer bent gewend, krappe dikke doos, een handleiding, kabel een CD-Rom met adobe reader en de gedigitaliseerde handleiding moet je verder ook niks verwachten.

Kleurweergave & Contrast en helderheid:
Zoals ik zei, Prima film kijken. Een erg kritische oog zou het zwart meer donkergrijs vinden. en af en toe letters laten "bewegen". is er zonder meer weinig aan te merken. de automatische sync-knop doet ook al het harde werk voor je ;)
Gelukkig ook geen last van backleadge-bleeding, ook met een scherp oog, nergens te vinden!

Ghosting:
COD2, UT2004, Battlefield 2, en enkele tooltjes uitproberen kon ik totaal geen ghosting vinden. het "uitgerekte" beeld van gamen is niet opvallend groot. ik ben niet een echte gamer, dus echt critici kan ik niet bespreken.

Pixeldefecten:
Bij alternate kon je niet testen, maar we hadden gelukkig geen last van pixel defecten. ik maakte mij ook geen zorgen, 3jr garantie van acer is reeds voldoende... misschien niet op pixeldefecten. maar wel bij de bijkomende gekochte 1jr pixelgarantie :D

Bouwkwaliteit en afwerking (Vormgeving) :
Knopjes zitten niet opvallend in de weg, en zijn ook niet verstopt.
gelukkig geen dikke randen, sterker ik vind de disign erg mooi.
LED is oranje als hij standby staat, en groen aan. en valt totaal niet op.
Wat ook leuk is, de monitor heb je ook zo neergezet op je bureau. hij is ook niet zwaar, het is plug en kijken maar! :Y)

Prijs:
Qua vergelijking met andere merken en prestatie: 5/5 sterren toegereikt!
Ik had toen er 225¤ bij alternate betaald, en ik vind nog steeds zijn prijs waard.

Kortom: Zoek je een budgetmonitor, maar wil je toch nét dat beetje luxe erbij? Dan is dit een mooi schermpje waar je in ieder geval lang gelukkig mee kan zijn.

MVG
Eth

Heb jij ook een Acer AL1916Ws?

jah ik heb het scherm ook , werkt gewoon heel goed .
alleen in het is 5ms niet 8ms zoals bij jouw staat ;)
en van die bewegende letters heb ik niet gezien (of ik let er gewoon niet op)
Er zijn twee versies, een 5ms en een 8 ms (zoals ik heb :) ). Ik ben er heel tevreden mee. Inderdaad wel jammer dat er geen DVI is, momenteel mis ik die niet, maar in de toekomst... Voor de rest een top monitor voor een top prijs.
Bewegende letters kan ik bevestigen. Het is vooral te zien als Windows XP opstart, let dan op de letters "Windows XP" (witte letters tegen zwarte achtergrond.)