Asus RT-N13U Review

Brockhaus 2 juni 2011, laatste update op 2 juni 2011, 1.006 views

Asus RT-N13U

Pluspunten

• Duidelijke web GUI
  • Snelle web GUI
  • Prijs en functies
  • Makkelijk te configureren

Minpunten

• Nog geen gevonden!

Beheerbaarheid Score: 5
Waarom:
Na een verhuizing stond de printers niet meer direct naast de router, maar heb ik in een andere kamer gezet. Waardoor het nu nodig was om een extra router nodig was die als repeater kon werken en ook printer aansturing ingebouwd had.

Na wat gegoogle en pricewatch van Tweakers.net kwam ik op het meest veelzijdige en goedkope oplossing van de ASUS RT-N13U. Mede omdat het all-in-one printers ondersteunt (de DX3800 stond niet in de compatibility list maar ik vertrouwde er op ;) ).

Installatie:
Bij 4Allshop besteld en 2 dagen later binnen. Volgende ochtend maar eens aan de slag. Router op repeater gezet (zit een schuifje voor onderop, top idee, lekker hardwarematig).

Connectie gemaakt met de router, standaard SSID is ASUS, het vroeg meteen welke SSID hij moest repeaten. Even scannen, wachtwoord invullen en klaar!
Zo nu de printers configureren.

De Dell is een workstation printer dus die met ene UTP kabel aan de LAN poort van de N13U, even IP van de printer opzoeken, printer toegevoegd via windows, test pagina .... en het werkt!
De all-in-one moest softwarematig met de software van ASUS, cdtje er in, install netwerk printer.
Scant naar de ASUS, kon hem niet vinden ... help! Blijkt het: de N13u via standaard ip proberen te benaderen, geen succes. Bleek dat het IP het zelfde was als die van mijn oude router ... duh! Even oude router geunplugged, ingelogd op de ASUS, IP veranderd, klaar!

Nu kan ik draadloos scannen en printen. Geweldig simpel en best wel vanzelf sprekend :)

De ASUS kan ook als FTP-server, Bit-torrent downloader en 3G router functioneren, maar er zit maar 1 USB poort op en ik vond de scanner belangrijker :P.

Heb jij ook een Asus RT-N13U?