Specificaties Strategie en management-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Cities XL 2011, PC Review

tHe_BiNk 2 juni 2011, laatste update op 2 juni 2011, 821 views

Cities XL 2011, PC

Pluspunten

• Mooiste stedenbouw game die er is.

Minpunten

• Loopt maar op 1 core wat snel het speelplezier wegneemt.

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 3
Geluid Score: 2
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 3
Waarschuwing:

CitiesXL 2010 is de 3D versie van SimCity, dus leuk zou je zeggen. Stedenbouw in een 3D godmode. Dat is het ook, alleen heeft 1 technische beperking een enorm negatief effect op je speelplezier, na 2 uur spelen.

Het is een game dat maar op 1 core loopt, na een paar uur spelen (100.000 bewoners) zit mijn systeem (Q9550 @ 3.6GHz) op zijn maximale belasting en wordt de game een slideshow wat elk gamegenot wegneemt. Enorm lage FPS en buttons klikken wordt een ramp. Mijn crossfire 5850's kunnen de boel makkelijk aan, want in het begin doe ik makkelijk 50FPS@2560x1600 (spel ondersteund geloof ik niet eens crossfire).

Dit probleem ondervindt iedereen:

Ook zijn er geen scenario's, goals of missions. Het is bouwen zonder doel (behalve dan dat je stad groter wordt).

Heb jij ook een Cities XL 2011, PC?

Het is een probleem dat me bekend is, maar verder ben ik eigenlijk niet zo goed vertrouwd met het spel. Graag had ik de nieuwigheden geweten, alsook de gelijkenissen met SimCity? Tenslotte: ik mis prentjes, misschien zelfs een gameplay-vid?

Ik heb CitiesXL heel eventjes aangeraakt toen deze uitkwam, vond het wel een aangenaam spel, maar het lijkt me dat je snel op de grenzen van je stad stoot.

Is het fileprobleem (althans, dat heb ik met zr veel CitySim's :D ) opgelost?
Zelf kon ik de files verminderen door buslanes en snelwegen 1richtingsverkeer te maken. Maar ik bouwde al dubbele-dubbele-dubbele snelwegen. ;)
Ik heb Cities XL geprobeerd, maar ondanks de mooie 3D-wereld kon het me niet echt bekoren. Het feit dat je zelf busroutes kon instellen, gemakkelijk gebogen wegen kon bouwen enzo zijn leuke pluspunten, maar het belastingssysteem en de beheersvensters in Simcity gaven toch die extra controle en geavanceerdere inhoud die ik hier mis.
De gebruiksinterface is iid niet echt overzichtelijk, en er zijn ook geen grafieken mbt tot de ontwikkeling van bepaalde factoren door de tijd heen. Het is gewoon erg moeilijk om een goed overzicht te krijgen, van wat nu wel en niet belangrijk is.

Lees dit eens en maak er dan een uitgebreidere review van,
misschien krijg je dan meer sterren voor je review ;)
Ja, en als je daar leest staat er "And the Multicore tool DOES NOT increase performance by much unless your on a slow multicore processor, it just evens the load." ;)