Cities XL 2011, PC Review
Waarschuwing: CitiesXL 2010 is de 3D versie van SimCity, dus leuk zou je zeggen. Stedenbouw in een 3D godmode. Dat is het ook, alleen heeft 1 technische beperking een enorm negatief effect op je speelplezier, na 2 uur spelen. Het is een game dat maar op 1 core loopt, na een paar uur spelen (100.000 bewoners) zit mijn systeem (Q9550 @ 3.6GHz) op zijn maximale belasting en wordt de game een slideshow wat elk gamegenot wegneemt. Enorm lage FPS en buttons klikken wordt een ramp. Mijn crossfire 5850's kunnen de boel makkelijk aan, want in het begin doe ik makkelijk 50FPS@2560x1600 (spel ondersteund geloof ik niet eens crossfire). Dit probleem ondervindt iedereen: http://forum.citiesxl.com...93ef755a9f5de4de4c9b4b11c...
Pluspunten
Mooiste stedenbouw game die er is.
Minpunten
Loopt maar op 1 core wat snel het speelplezier wegneemt.
Eindoordeel
CitiesXL 2010 is de 3D versie van SimCity, dus leuk zou je zeggen. Stedenbouw in een 3D godmode. Dat is het ook, alleen heeft 1 technische beperking een enorm negatief effect op je speelplezier, na 2 uur spelen.
Het is een game dat maar op 1 core loopt, na een paar uur spelen (100.000 bewoners) zit mijn systeem (Q9550 @ 3.6GHz) op zijn maximale belasting en wordt de game een slideshow wat elk gamegenot wegneemt. Enorm lage FPS en buttons klikken wordt een ramp. Mijn crossfire 5850's kunnen de boel makkelijk aan, want in het begin doe ik makkelijk 50FPS@2560x1600 (spel ondersteund geloof ik niet eens crossfire).
Dit probleem ondervindt iedereen:
http://forum.citiesxl.com...93ef755a9f5de4de4c9b4b11c
Ook zijn er geen scenario's, goals of missions. Het is bouwen zonder doel (behalve dan dat je stad groter wordt).
Reacties (6)
Ik heb CitiesXL heel eventjes aangeraakt toen deze uitkwam, vond het wel een aangenaam spel, maar het lijkt me dat je snel op de grenzen van je stad stoot.
Is het fileprobleem (althans, dat heb ik met zéér veel CitySim's
Lees dit eens en maak er dan een uitgebreidere review van,
misschien krijg je dan meer sterren voor je review
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn