Samsung Galaxy 551 i5510 Zwart Review

gmj2 1 juni 2011, laatste update op 1 juni 2011, 750 views

Samsung Galaxy 551 i5510 Zwart

Pluspunten

• wifi tethering / hotspot functionaliteit voor UMTS/GRPS connectie naar internet via de telefoon (maar dat hebben de meeste android toestellen)
  • compleet (wifi, bluetooth, GPS, etc)

Minpunten

• zeer korte accuduur (12-8 u. of minder bij normaal gebruik)
  • slecht toetsenbord
  • behuizing te glad
  • behuizing is lomp/dik
  • speelt geen flash af in browser

Over deze telefoon kan ik heel kort zijn: niet kopen!
Dit is de slechtste mobiele telefoon die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad. De volgende punten zijn zeer zwak:

- Accuduur: volgens de fabrikant 350 uur standby, in praktijk: ca. 24 uur. Met een beetje internetten (15 min.) en bellen (30-60 min.) haal je de 12 uur niet eens.
- Telefoon interface verdwijnt als je wilt ophangen, je moet dan allerlei lastige handelingen doen om op te hangen.
- Toetsenbord is waardeloos, toetsen zijn vlak en lastig in te drukken, waardoor je snel verkeerde toetsen indrukt.
- Toestel design is te dik en lomp.
- Behuizing is heel glad, waardoor het lastig is om het mobieltje open te klappen voor het toetsenbord. Bij het openen, is het niet te voorkomen dat je vingers het display raken, waardoor je openstaande applicatie dingen doet die je niet wilt.

De korte accuduur komt volgens mij door een design fout van dit model. De nabijheids sensor (proximity sensor, een Sharp GP2AP) trekt volgens de admin tooltjes van android ca. 20 mA continu. Met een accu van 1500 mAh is dat dus 1500/20 = 75 uur standby (i.p.v. de 350 uur volgens de specs van samsung). Meerdere collegas hebben deze telefoon, en ondervinden het zelfde probleem met de korte accuduur. Het ligt dus niet aan mijn exemplaar maar aan het ontwerp.

Al met al verlang ik terug naar mijn nokia E71. Die ging met een acculading en normaal gebruik makkelijk een week mee.

Heb jij ook een Samsung Galaxy 551 i5510 Zwart?