Logitech X-230 Review

Snake_Eater 16 februari 2007, 5.399 views

Logitech X-230

Pluspunten

• Geluidskwaliteit films/games
  • Design
  • Hoge tonen

Minpunten

• Kabellengte
  • Bass overkill
  • Koptelefoon volume niet te regelen

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 3
Een maandje geleden heb ik deze set aangeschaft omdat mijn andere speakertjes toch wel erg versleten waren. Ik koos deze set vanwege zijn geweldige prijs/kwaliteitsverhouding en zijn mooie strakke design.

Bij het openmaken vind je voldoende aansluitkabels. Het aansluiten is een eitje en al snel had ik geluid. Wat al meteen opvalt is de enorme bass overkill. De bas regelaar staat op zijn laagst, de helft van de bassen is weggefilterd met de EQ van mijn PC. Maar dit is nog steeds niet genoeg dus heb ik een flexibel balletje in het paspijpje gepropt en nu is het perfect. Minpunt dus.

Over de hoge/middentonen ben ik zeer te spreken, de twee drivers in de satelliet speakertjes geven een zeer zuiver en onvervormd klankbeeld, zodat muziek en films er echt op vooruitgaan.

Dit setje is echt ideaal voor films en games, diepe kickbassen en zuivere hoge tonen. Ik, als echte muziekliefhebber, ben echter minder te spreken over de muziekkwaliteit. De bas is zoals al gezegd veel te veel aanwezig, en de twee satellieten moeten precies op je hoofd zijn gericht, anders valt er veel weg. Dit is echter allemaal in orde als je een reguliere luisteraar bent, en voor dit geld koop je echt geen miskoop.

Tot slot nog de afwerking/vormgeving. Het geheel is erg strak ontworpen, alles is zwart en de voorplaatjes van de satellieten glimmen mooi. De volumeknop voelt absoluut niet lullig aan, evenals de basknop op de woofer. Enige nadeel is dat de kabels echt stukken te kort zijn, niet lang genoeg voor een mooie stereo-weergave. Het bevestigen aan de muur gaat supermakkelijk en ziet er geweldig uit. Het powerlampje is niet te fel dus het leidt niet af. Het logo is ook niet overdreven aanwezig, zeker niet op de woofer. Pluspunt dus.

Conclusie: voor dit geld haal je een prima set in huis. Hij zal niet voldoen aan je eisen als je geweldige geluidskwaliteit verwacht, maar voor af en toe een filmpje, spelletje of muziekje is dit de perfecte set.

N.B. Op de rechter satelliet (Er staat overigens niet aangegeven welke links of rechts hoort, moet je zelf even uitvogelen) zit een zeer handige Headphone aansluiting. Als je hier een koptelefoon insteekt komt er geen geluid meer uit de speakers. Enige grote nadeel is dat je het volume van de koptelefoon niet kan regelen met de volumeknop, dit is echt jammer want het is zou erg handig zijn geweest.

Heb jij ook een Logitech X-230?

Als jij al zegt dat die aansluiting voor een headphone op de rechter speaker zit, dan lijkt 't me niet dat je het nog uit moet vogelen maar dat je gewoon even kan kijken op welke speaker precies een uitgang zit? Dan weet je toch al wat de linker en de rechter is. Je kan me iig niet vertellen dat ze random een gaatje in een speaker prikken ;)

verder nette survey :)
Haha nee natuurlijk, na mijn review weet je het wel, maar het staat verder nergens op de doos, dus als je er verder niks over hebt gelezen moet je toch even puzzelen ;)
ik moet zeggen dat ik al die draden en zo gruwelijk lelijk vindt....... dat kan toch veel beter? |:( |:( |:(
Ik krijg nu ruis na een paar jaar. :(