BenQ DW1620A, 16x Review

GoldenSample 4 januari 2007, 730 views

BenQ DW1620A, 16x

Pluspunten

• Goede Firmware updates

Minpunten

• Lees snelheid maar heel gewoon

Media-foutgevoeligheid Score: 3
Media-compatibiliteit Score: 5
Schrijfsnelheid Score: 4
Leessnelheid Score: 2
Deze DVD speler heb ik ook in mijn PC zitten, alleen heb ik hem gelabeld als Philips (zit in mijn Dell dimension 8400), de drive is prima, eerst had ik problemen met het afspelen van CD's bij instalatie van games, maar dankzij een firmware update behoord dit ook tot de verleden tijd.

fouten bij het branden heb ik tot nu toe 2 keer gehad (hij kon 1 bestandje op de DVD niet afsluiten en een CD-RW waar hij moeiten mee had) goed dus (heb vrijveel gebrand en het zijn de goedkoopste van de goedkoopste schijfjes, ik koop altijd de goedkoopste die ik vinden kan).

De geluidsproductie valt zelfs op volle snelheid best mee, het is geen straaljagers (je kent ze wel) hij begint wel redelijk hoorbaar te zoemen als je vollesnelheid iets van het CD'tje kopierd maar onder normaal gebruik doet hij het eigelijk nooit. e leessnelheid is overigens niet bijster hoog, het is acceptabel maar dat is dan ook alles.

-update- helaas is hij half januari overleden... ging slecht open en dicht, firmware flash mocht niet baten

• super goedkope 700MB CDtjes
  • super goedkope DVDtjes
  • Windows XP

Heb jij ook een BenQ DW1620A, 16x?

Mag ik vragen wat je hier precies mee bdoelt ? :?
Daarmee bedoelt hij dat de drive van origine een Philips is...maar bepaalde Philips en BenQ drives komen uit dezelfde fabriek gerold en zijn hardware-matig ook identiek. Zelf heb ik ook met aangepaste firmware drivers mijn Philips brander (weet type niet meer inmiddels tijdje geleden :9 ) eerst omgetoverd in een Benq DW 1600 en vervolgens naar een BenQ DW1620. Mijn brander kon ineens bepaalde op 8X gecertificeerde schijfjes zelfs op 12X of soms zelfs 16X branden. BenQ heeft voor deze brander dus duidelijk de beter firmware :)

edit: spellvaudjes