Specificaties 5.1-set met subwoofer - Bekijk alle specificaties

Samsung HT-BD1250 Review

ulie89 5 juni 2011, 708 views

Samsung HT-BD1250

Pluspunten

• instelbaarheid
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• matige kwaliteit geluid centerspeaker
  • Hoorbare trillingen bij hogere frequenties

Geluidskwaliteit Score: 4
Mooi setje voor een thuisbioscoop in te richten.
Komt vol geluid uit de speakers (op de centerspeaker na) en met name uit de subwoofer.
Als ik een blu-ray film erin doe en zet het geluid op 17 18, krijg ik binnen no-time reacties van onder.

De centerspeaker heeft niet veel volume in zich zitten, wat wel jammer is. Het is altijd wel meegenomen als alle speakers ook het juiste volume met zich meebrengen. Zoals er al in vorige reviews staat kun je een andere center speaker halen of een ander setje aanschaffen.

Als er in een game of film wat hoge tonen zitten, kun je wat trillingen horen. Dit is bij mij het geval. Als het maar even duurt is het niet echt storend, maar wel jammer natuurlijk.

Op deze 2 nadelige puntjes na, een mooi en zuiver geluid verder. TV en PS3 zijn aangesloten op de optische ingangen, en krijg van beide mooi geluid. Duurt af en toe wat langer voordat ik geluid krijg, maar dat komt doordat het setje moet switchen tussen 2.0 / 5.1 Dolby Digital / 5.1 DTS, wat overigens niet al te storend is.

De wifi uitbreiding voor de rear speakers draadloos te verbinden met het setje zal ik persoonlijk niet gebruiken. Dit om de reden dat wifi niet altijd even stabiel is, en met de kleinste storing kuren vertoont. Daarom heb ik dus een kabel liggen tussen het setje en de rear speakers.

Heb jij ook een Samsung HT-BD1250?