Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart Review

Hann1BaL 12 februari 2007, laatste update op 23 januari 2009, 1.813 views

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• geen ghosting
  • geen dode pixels
  • hoge brightness, zeer goede constrastratio
  • geen last van backlightbleeding (in mijn ogen)
  • goed op te gamen, ook oude games zijn aan te passen aan de native reso..

Minpunten

• misschien voor sommige mensen lastig dat ie niet in hoogte verstelbaar is, maar met zo'n grootte vraag ik me dat eigenlijk af...

Dit scherm is mij na een dag geleverd via encyshop.nl.

Ik kreeg via UPS direct de doos van Samsung in handen. Het scherm was strak verpakt.

De voet van de monitor was zo gemonteerd en voor de rest was het scherm zo aangesloten. In mijn geval via DVI.

Er is geen enkele dode (sub)pixel te ontdekken geweest. Zelf game ik regelmatig en kijk ik ook regelmatig films en series op mijn scherm. Er is op geen enkele wijze ghosting zichtbaar. Dat maakt dit scherm uitermate geschikt voor gamers en mensen die veel gebruik maken van multimedia. Voor mensen die veel foto/video bewerking toepassen kan ik niet oordelen.

Het scherm is heerlijk in gebruik. Je kan prima een internetpagina laten zien en tegelijk een compleet word document. Dat maakt dit scherm een prima vervanging voor een dual screen oplossing. Al kan ik me voorstellen dat je wel voor 2 schermen kiest, maar voor mij is dit scherm uitstekend.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart?

Hoe zit 't met v sync? Ik heb echt een hekel aan als dat uitstaat, omdat ik dan allemaal 'scheuren' zie in shooters.

Omdat n TFT maar op 60hz draait, is aanzetten geen optie (max 60fps) Valt jou dit op tijdens games?
De reactie is rijkelijk laat, maar als mensen deze review tegenkomen is een antwoord toch ook wel prettig:

Persoonlijk zet ik v-sync nooit aan en heb ik geen enkel probleem om te gamen en scheuren zijn hier nooit te zien.
Met 60 fps valt toch al héél vlot te gamen? Meeste TFT schermen lopen ook op 75Hz btw.
is het zo dat je echt een DVI-D uitgang op je videokaart nodig hebt om dit scherm aan te sturen? of houdt het alleen in dat ie ook DVI-D ondersteunt?

edit: omfg... off-topic... deze vraag gaat over dit scherm, hoe is dit in godsnaam off-topic? >.<
Je kunt hem ook aansluiten op D-SUB (VGA). Maar voor mooiste resultaat is een DVI-kabelaansluiting onontbeerlijk... Hoewel ikm oet zeggen dat ik hem soms op mn laptop aansluit via de D-SUB kabel en dan alsnog niet klaag, game toch niet op de laptop dus dan maakt het me niet veel uit... Maar DVI-D is dus niet de enigste aansluitmogelijkheid! (kijk voor meer info in het Samsung 226BW topic)
Ik bedoelde eigenlijk te vragen of dit scherm ook compatibel is met DVI-I. Volgens mij wel want ik heb hem al in meerdere winkels op diverse pc's zien staan waarvan de onboard videokaartjes met dvi uitgang echt nooit een dvi-d uitgang hebben...

Misschien heb ik hiermee zelf al mijn vraag beantwoord, maar wilde toch even voor de zekerheid checken of dit kon.