Specificaties 40" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KDL-40W5500 Zwart Review

ulie89 31 mei 2011, laatste update op 31 mei 2011, 734 views

Sony Bravia KDL-40W5500 Zwart

Pluspunten

• Voldoende aansluitingen
  • Prima kwaliteit
  • Feature-rijk

Minpunten

• Ingame of in-film duistere momenten dimt de TV zelf

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Al een enige tijd in mijn bezit, en nog altijd zeer tevreden over.

Genoeg aansluitingen aan de achterzijde en zijkant.

Mooie afwerking, goede kwaliteit.

Enige mindere puntje vind ik dat als ik een game speel of film aan het kijken ben waar een duister stukje in zit (onder een brug of 's avonds) dat het scherm dan ook zelf dimt. Is redelijk storend en ook Sony heeft daar geen oplossing voor toen ik ze daarvoor belde.

Prijs/kwaliteit is wat mij betreft goed in verhouding.

Absoluut ook genoeg features beschikbaar.

Responsetime van de TV kan altijd wel wat sneller, maar mijn mening is dat deze acceptabel is. Het geduld is op te brengen. Mocht dat niet zo zijn, kan er nog altijd worden overgeschakeld op picture-off modus. Met 1 druk op een knop springt meteen het scherm aan (stroom intensiever).

Verder een prima TV.

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-40W5500 Zwart?

"Ingame of in-film duistere momenten dimt de TV zelf"

Kan je dit niet uitzetten? Toen ik mijn KDL-40z4500 kocht had ik dit probleem ook. Vreselijk irritant, maar het is op mijn tv gewoon uit te zetten ergens in de opties.

edit:
heet die optie niet Advanced Contrast Enhancer?

[Reactie gewijzigd door tilburgs82 op 31 mei 2011 17:27]

ja, en die kun je uitzetten, al dimt hij het scherm nog wel als er geen ingangsignaal is.
Hier trouwens een echte review:
Thanks :) Dan ga ik eens ff zoeken waar die optie zit en meteen maar activeren.
Haha ik stoor mij hier ook al jaren aan, heb het nu uit kunnen zetten in het advanced menu. Thanks!