Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Netgear WNDR3700 Review

ulie89 30 mei 2011, 931 views

Netgear WNDR3700

Pluspunten

• Betaalbaar
  • Eenvoudig beheerbaar
  • Betrouwbaar
  • Stabiel

Minpunten

• WLAN bereik

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Omdat ik de 54g router van Linksys een beetje moe was, heb ik besloten te gaan kijken naar een andere WLAN verzorger. Deze kwam mij vrij snel in het vizier. Voldeed allemaal aan mijn eisen betreffende instelbaarheid en draadloos 802.11n.

Ik kan bij dit product eigenlijk niet echt iets klagen alhoewel ik wel had gedacht dat de 5GHz over meer doorvoer zou beschikken dan de veelgebruikte 2.4GHz band. Ook het WLAN bereik mocht iets beter zijn maar heb er weinig last van.

Verder is het product mijns inziens heel betrouwbaar en stabiel. Heeft nog nooit zomaar een steekje laten vallen om het een of ander.

Ik had nooit verwacht met de 2.4GHz band een download te krijgen van 48.2Mbit down en 9.8Mbit up.

Kortom: zeer tevreden over deze router.

Heb jij ook een Netgear WNDR3700?

Meer advertenties

Waarom heb je specifiek voor een/die Netgear gekozen? Ikzelf vind Linksys kwalitatief een beter merk?
En waarom vind je dat dan? Want afgezien van hun huidige topmodel, die een stuk duurder is dan de 3700 (120 versus 90 euro in de pricewatch atm) zijn er niet veel Linksys routers die de 3700 kunnen bijbenen (http://www.smallnetbuilde...-charts/bar/58-2_4-ghz-dn). Nu is de review ook bijzonder beperkt, maar argumentloze statements eronder knallen maakt het natuurlijk niet veel beter ;)

[Reactie gewijzigd door rodie83 op 31 mei 2011 09:35]

In principe is een eigen mening natuurlijk geen onzinnig statement, maar de persoonlijke ervaring die ik heb met Netgear is over het algemeen niet heel positief.

Ik heb zelf een Netgear w311, hoewel dit een oud product uit 2006 is ben ik een hele dag bezig geweest dit aan de praat te krijgen onder win7 vanwege het ontbreken van win7 drivers voor zoiezo 64 bit, en het niet functioneren van de win7 32 bit driver met meer dan 2gb ram. Uiteindelijk met een workaround wel aan de praat gekregen met een Vista R2 drive en door windows te forcen niet gesignde drivers ook te slikken. Dit terwijl de Linksys adapter in de andere pc thuis, ook een product uit 2006, wel direct werkt.

Ik was nieuwsgierig waarom iemand de stap van Linksys maakt naar Netgear, puur alleen om de prijs? Mijn reactie was niet bedoeld een troll richting Netgear te geven.