Specificaties 15,6" (1366x768), 250GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo ThinkPad SL510 Review

biertjuh? 21 juli 2011, laatste update op 11 september 2011, 1.340 views

Lenovo ThinkPad SL510

Pluspunten

• Standaard prima voor office taken en dergelijke
  • Gaat lang mee op de accu met scherm volledig gedimd en dan alleen office taken.
  • Typt goed in tegenstelling tot andere laptops die ik in handen heb gehad
  • Stikker gebruik en positionering

Minpunten

• Standaard maar 2 gb werkgeheugen
  • De warmte en daardoor ook de geluidsoverlast welke hij veroorzaakt.

Uitstraling
De uitstraling komt op mij een beetje ouderwets maar stevig over en dat is ook de reden dat ik deze laptop heb gekocht, ik wou een stevige laptop voor een leuke prijs. verder is hij dus helemaal zwart zonder enige toeters en bellen. Op de buitenkant van het scherm staat rechtsonder alleen dat het een Lenovo is. Verder zit er aan de onderkant van de laptop maar 1 sticker, namelijk de sticker met het serie-nummer. Zelfs de licentie sticker zit ergens anders, namelijk onder de accu. Ik denk dat dit is gedaan met het oog op transport en dergelijke en mijn minder pretige ervaring is dat zo'n stikker dan na 2 jaar niet meer te lezen is.
Als je de laptop openklapt valt er verder niet zoveel op en ook hier is het sticker gebruik beperkt tot alleen een Windows 7 sticker en een Intel Celeron sticker. Top.

Eerste keer opstarten
Zoals bij alle laptops zo ongeveer het geval is, is ook deze laptop standaard al ge´nstalleerd, het enige wat moet gebeuren is akkoord gaan met de gebruikersvoorwaarden en de standaard dingen invullen en dan is het gaan met die banaan. Bij de eerste reboot viel het mij op hoe snel windows was gestart zonder dat er ook maar iets was ge´nstalleerd. Ik denk dat hij ongeveer net zo snel startte als een schone windows 7 op mijn vaste pc met een i5 en 8gb werkgeheugen.

Verder
Ben ik erg tevreden met deze aankoop want het werkt gewoon zoals het moet werken, toetsenbord is fijn in tegenstelling tot sommige packard hells en acers, hij liep al bijna niet vast toen hij 2gb werkgeheugen had, met 4 gb is dat helemaal verleden tijd.
Ik vind deze laptop dan ook een echte all-rounder want ik doe hier ook nog wel eens een spelletje op(OkÚ het is maar trackmania maar die staat wel redelijk hoog ingesteld.), maak hier ook opnames mee van concerten die ik moet mixen, en natuurlijk doe ik er ook mee internetten.

P.S.: Dit is mijn eerste "echte" product review, mis je iets of wil je iets weten, zet het in een reactie en ik zal het erbij zetten.

Heb jij ook een Lenovo ThinkPad SL510?

2GB geheugen is idd niet veel, maar voor 360 euro vind ik niet dat je meer mag verwachten.

PS: is het nu stikker, stickker of toch sticker? :P
Zal hem nog even nakijken. En voor 20 euro oid had ik er 2 gb bij in zitten, was het goedkoopste wat digitique hier in zutphen op dat moment had.