HP Laserjet 1018 Review

hoekvlis 11 februari 2007, 778 views

HP Laserjet 1018

Pluspunten

• Gunstige prijs,prima afdrukken.

Minpunten

• Kan niet in een netwerkje opgenomen worden, tenzij via een host PC

Muziekweergave Score: 5
Afdruksnelheid Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 4
Deze goedkope printer uit de HP stal heeft een naar mijn mening een uitstekende prijs/kwaliteits verhouding. De gemaakte afdrukken zien er wat betreft tekst en grafieken prima uit. De afmetingen zijn dermate gering, dat hij op ieder bureau wel een plekje zal kunnen vinden. De opstarttijd is bijzonder kort en ook de doorvoersnelheid is alleszins acceptabel.
Jammer is dat deze Laserjet een zogenaamde hostbase printer is, waardoor hij niet middels een printerserver in een (thuis)-netwerkje kan worden opgenomen. Uiteraard is het wel mogelijk om hem te koppelen aan een PC die als server in een netwerk functioneert. Ook ben je gebonden aan Windows als besturingssysteem, aangezien er voorzover ik heb kunnen nagaan, geen drivers voor andere besturingssystemen te vinden zijn. Niettemin ben ik van mening dat deze printer zijn geld zeker waard is en gelet op de reputatie van HP ten aanzien van kwaliteit en duurzaamheid zal het met de levensduur ook wel goed zitten.

Heb jij ook een HP Laserjet 1018?

Voor zover ik weet zijn GDI-printers altijd alleen voor Windows en daarom niet via netwerk direct te benaderen.

Als je dat wel wilt moet je een duurdere variant zoeken.