LG Optimus One P500 Zwart Review

Spete 30 mei 2011, laatste update op 30 mei 2011, 1.617 views

LG Optimus One P500 Zwart

Pluspunten

• Goedkoop
  • Gebruiksgemak
  • Ontvangst

Minpunten

• Camera

Ik heb het toestel als tussenoplossing gekocht. Ik had een iPhone 3GS en over een paar dagen een iPhone4. Ik wilde graag een telefoon met Android, zodat ik deze ook eens een keer had geprobeerd.

De telefoon komt standaard met Android 2.2.2. Dit was een aangename verrassing, aangezien er in de hogere segmenten nog steeds telefoons met lagere versie worden aangeboden.

De telefoon heeft wat lagere specs in vergelijking met de wat 'zwaardere' concurrenten, maar ik heb daar weinig last van ondervonden. Bijna alle standaardprogramma's werken zoals verwacht alsook de door mij geinstalleerde programma's, zoals: Facebook, Twitter, Jewels etc. Het enige programma dat eigenlijk niet helemaal naar mijn zin was qua performance was Hyves, openen van de inbox duurde gewoon erg lang (enkele seconden), maar dat wijt ik meer aan de programmeer kwaliteiten van de ontwikkelaar dan aan de telefoon.

De batterij deed het redelijk goed. Zolang je niet het uiterste verlangt van de telefoon, kun je 'm ongeveer twee dagen gebruiken. Gebruik je wel cpu intensieve programma's (spelletjes etc.), dan moet ie toch wel binnen de 24 uur even weer aan het infuus.

De ontvangst van 3G en HSDPA is me meer dan meegevallen. Ik zit af en toe in het noorden van het land (bij Slochteren in de buurt). Daar had ik met de iPhone al een probleem om uberhaupt edge te krijgen, maar met deze telefoon was HSDPA mogelijk in de tuin, binnenshuis, op de juiste plek was 3G mogelijk. Dit ligt niet alleen aan de telefoon(s), maar zeker ook aan de dekking van T-Mobile.

Qua foto's moet je er niet al te veel van verwachten. De telefoon heeft een 3 megapixel camera en geen flits. Voor gewoon even snel een foto als herinnering voldoet deze. Ik ben eigenlijk sowieso van mening dat je met welke telefoon dan ook niet teveel van de camera moet en kunt verwachten, als je goede foto's wil maken, gebruik je een fotocamera. Natuurlijk zijn er telefoons die goede kwaliteit kunnen laten zien, maar dan zit je qua prijs ook hoger.

Al met al denk ik dat deze telefoon een uitstekende middenmoter is en heb er zeker geen spijt van dat ik deze heb gekocht.

Heb jij ook een LG Optimus One P500 Zwart?

Je zou eventueel foto's neer kunnen zetten gemaakt met je iPhone en met deze LG zodat wij het verschil kunnen zien,Tussenkopjes voor het leesgemak zou wel fijn zijn en misschien wat screenshots van laucnher en\of foto's van de telefoon.
Dat kan inderdaad. Mijn review was bedoeld als een ervaringsreview. Foto's zijn er op zich meer dan genoeg op het internet, ik zie persoonlijk hier niet de meerwaarde van. Het verschil in fotokwaliteit wil ik dan nog wel meenemen inderdaad.
De LG is ondertussen verkocht, dus helaas geen mogelijkheid meer voor vergelijkingsfoto's. Bovenstaand zal dus moeten voldoen....
Grappig dat men wel een waardering uitspreekt via de sterren, maar dat even niet onderbouwt.
Dit is mijn eerste review en vond 'm wel aardig gelukt.
Tweakers zijn nogal hard, als er geen veel tekst is, geen plaatjes en kort lijkt, leest men het niet eens maar geeft direct 1 ster. Zo is het hier gewoon, als je een review schrijft met 100den foto's, goede lappen onderbouwde tekst krijg je nog niet eens 5 sterren.

Het loont hier niet om een review te plaatsen.
dank voor de review - zit er aan te denken dit als nieuwe standaard issue in ons huishouden te nemen en eea lijkt ok. doet wat ie moet doen.