Specificaties Tower 6 externe bays - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Rebel9 Pro Economy Review

mcmd 29 mei 2011, laatste update op 29 mei 2011, 915 views

Sharkoon Rebel9 Pro Economy

Pluspunten

• ruim
  • voldoende mogelijkheden om bekabeling weg te werken
  • handig poorten aan de bovenkant beschikbaar

Minpunten

• ontbrekende gebruiksaanwijzing
  • brackets voor 2.5 inch apparatuur missen

Na het openen van de doos kwam ik de eerste verrassing tegen, er waren geen aanwijzingen aanwezig. Dit was wel op te lossen door deze van Internet te downloaden. Toch zou een manual in het Engels er wel bij moeten horen.
De kast is ruim en heeft voor mij voldoende mogelijkheden om mijn apparatuur in te bouwen. Wel is het jammer dat er geen brackets aanwezig zijn om mijn 2.5 inch SSD in te bouwen, daarvoor moest een creative oplossing worden gebruikt.
Ook een beetje onhandig is dat aan het frontpaneel bekabeling vastzit dat afgemonteerd moet worden aan het moederbord. Als je dat wilt verwijderen dan moet je hierbij dus rekening houden. Nu zal dat waarschijnlijk niet zo vaak gebeuren. Het verwijderen van het frontpaneel zou ook wel wat makkelijker mogen, nu is het een beetje pielen.
De power reset en de aan/uit knop had dezelfde label. We moesten dus gokken wat/wat was, maar dat was niet zo'n probleem.
Wellicht hebben we het verkeerd gedaan, maar de ventilator aan de voorkant kwam een beetje van de behuizing af te staan doordat er een stoffilter ervoor zit, beetje onhandig, maar niet onoverkomelijk.
Aan de bovenkant zit geluid, 2 USB poorten en een esata poort, best wel handig.

Heb jij ook een Sharkoon Rebel9 Pro Economy?

Vreemd, ik heb precies dezelfde kast en bij de mijne zat een handleiding en een doosje met alle extra's, waaronder brackets voor een 2,5" schijf. Lijkt wel of je een oncomplete kast heb gekregen, zat hij wel in een eigen doos?
dan vermoed ik inderdaad dat het incompleet was. Het is uiteindelijk wel gelukt allemaal.