Samsung Syncmaster 203B Zilver, Zwart Review

TDN 24 februari 2008, 937 views

Samsung Syncmaster 203B Zilver, Zwart

Pluspunten

• Groot scherm
  • Helder
  • Mooie kleuren
  • Veel features

Minpunten

• Verkleuring wit-> geel bij afwijken inkijkhoek

Featureset:

zeer goed, de monitor komt met alle kabels er bij (DVI + DSUB), zelfs met de nodige software om je beeld ideaal te krijgen (magicTune)

Bovendien kan je de hoogte goed aanpassen en het scherm volledig kantelen.
Geen tekorten hier dus.

Kleurweergave:

Goed, als je recht voor het scherm zit, is het beeld fantastisch! Kleuren zijn heel mooi.

Enkel wordt wit nogal snel gelig als je er van opzij naar kijkt, dus vandaar geen "zeer goed". De verkleuring treedt op van als je 20 30 graden van de loodrechte inkijkhoek afwijkt. Voor de rest blijft het beeld wel ok vanuit vrijwel elke inkijkhoek, dus films kijken met deze monitor gaat heel goed.

Contrast en helderheid:

HEEL helder, in het begin zelf een beetje t helder. Alles is perfect goed te zetten via de controls, dus geen problemen hier wat mij betreft.

Ghosting

'k heb er nog niet veel op gegamed, maar alles leek me toch in orde in GTA san andreas.

Pixeldefecten

Voorlopig nog geen, heb de monitor nog niet lang, dus fingers crossed...

Bouwkwaliteit en afwerking

Deze monitor is 1 van de best gebouwde die je voor deze prijs kan kopen denk ik. Samsung maakt degelijk spul.

Vormgeving

Ik vind 'm mooi. Geen al te opzichtige (lees: storende) afwerking, dus alles ok voor mij.

Voor 250 euro kan je niet klagen denk ik :)

In a nutshell:

In het begin was ik achterdochtig over de 1400x1050 resolutie, maar die vrees bleek ongegrond. Elke ietwat recente videokaart en game ondersteunt dit.

Ben heel tevreden dat ik hem gekocht heb, groot scherm met veel features voor een eerlijke prijs.

Edit:
Heb de monitor nu een jaar, en hij werkt nog steeds heel goed!
Voor films te kijken en te gamen is dit een zalige monitor. Ik bewerk er zelfs foto's op, hoewel de kleuren iets gesatureerder zijn dan in de realiteit.
Ik beschouw het nu echt als een heel goede aankoop.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 203B Zilver, Zwart?

Is dit de versie met 1600x1200 in de resolutie? Of is dit de widescreen? Dit ging door mij heen. Misschien kun je nog iets uitgebreider info geven. Ikzelf heb namelijk de 206BW en ik ben wel benieuwd naar het verschil tussen de twee versies.