Arctic Freezer 64 Pro Review

MaxInterceptor 10 februari 2007, 483 views

Arctic Freezer 64 Pro

Pluspunten

• prijs
  • kwaliteit
  • prestaties
  • installatie

Minpunten

• misschien niet de compactste koeling

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5

Deze koeler gebruikt in combinatie met een AMD Athlon 64 X2 3800+ EE (65W) op een ASUS M2NPV-VM moederbord in een Cooler Master 534 behuizing.

Prijs/Kwaliteit

Niet te geloven dat je voor zo'n prijs een ENORME koeler, installatiehandleiding en de verpakking kunt maken. En het ziet/voelt allemaal goed aan.

Installatie

Kinderwerk, zelfs de pasta zit er al op. En ik heb nog nooit eerder een systeem gebouwd, ik val daarmee in de catagorie 'beginner'.

Prestaties

Idle in alle omstandigheden net boven of op kamertemperatuur. Hierbij moet opgemerkt worden dat alle C&Q, fancontrols etc etc aan stonden.
- Zonder overclock 1u test met OCCT gedraaid, loop op naar 25C
- 5% overclock (standaard moederbord ondersteund) na 1u op 30C
- 10% overclock na 1u op 37C
Uiteraard kunnen de gemeten temperaturen (Speedfan) afwijken

Geluidsproductie

Zo goed als afwezig, ik vind het niet storend

Ik kan me niet voorstellen dat je voor hetzelfde geld iets beters kunt kopen.

Heb jij ook een Arctic Freezer 64 Pro?

Heerlijk ding, de allerbeste prijs/prestatie verhouding.

Wel raad ik je aan om hem op te lappen.. onderkant is best grof.
Ik heb hem net besteld, samen met de NV silencer 6 (rev. 2). :9 Die laatste heb ik voor mijn Nvidia 7600 GT gekocht, en als ik goed gekeken heb, dan past ie. Als ik ze heb, zal ik er wel een review van maken. ;)