Specificaties 3,8" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Optimus 7 E900 Zwart Review

twilex 28 mei 2011, laatste update op 30 mei 2011, 2.232 views

LG Optimus 7 E900 Zwart

Pluspunten

• Windows Phone 7 OS16 GB geheugen1500 mAh accu.Degelijk en goed afgewerktStrak no-nonse uiterlijk, stijlvolHandzaam formaat (voor een smartphone met deze specs)

Minpunten

• Er is geen indicator (led) waaraan je kunt zien dat er nieuwe informatie is terwijl het display uit staat.Kwaliteit van de camera is redelijk. Bij goede verlichting kun je er aardige plaatjes mee schieten maar ze zijn niet heel scherp.

In deze mini-review licht ik toe waarom ik voor dit toestel heb gekozen zodat andere potentiele kopers daar mogelijk wat aan hebben. (Is dus niet bedoeld als uitgebreide review.)

De LG Optimus maakt gebruik van het Windows Phone 7 OS.
Windows Phone 7 is een volledig nieuw en gebruiksvriendelijk phone OS van Microsoft.
Op het OS ga ik verder niet in. Er zijn goede reviews van beschikbaar op internet.
NB: Windows Phone heeft niets te maken met en is niet compatible met het oudere Windows Mobile.

Ik heb mijn LG Optimus 7 inmiddels 5 maanden.
Bij aanschaf kon ik kiezen uit HTC Trophy 7, Samsung Omnia 7 en de LG Optimus 7.
Na eerst bestuderen van de technische specificaties heb ik de drie toestellen in een winkel met elkaar vergeleken op uiterlijk, handzaamheid, bedieningsgemak en kwaliteit van het display.

Ik heb voor de LG Optimus 7 gekozen om de volgende redenen:
  • 16 GB Geheugen (de andere twee toestellen hebben slechts 8GB).
  • Hardwarematig uitgevoerde buttons i.p.v. touchscreen buttons.
  • Gewoon LCD scherm. Dit gebruikt minder stroom dan AMOLED (Samsung Omnia).
  • LCD heeft meer natuurlijke kleuren dan AMOLED. (Wit is op AMOLED blauwachtig).
  • 1500 mAh accu (net als de Omnia. De Trophy heeft een accu van slechts 1300 mAh).
  • Formaat. De Optimus 7 is compacter dan de Samsung Omnia 7 (3.8" t.o.v. 4" display) en heeft afgeronde hoeken waardoor hij handzamer is en makkelijker in een broekzak past.
  • Voelt stevig en degelijk en heeft een metalen achterplaat.
  • De beste unieke/leverancier specifieke applicaties (van 3 genoemde telefoons): Augmented Reality Camera Scan Search, Voice-to-Text en DLNA Play-To. Voor mij niet belangrijk, maar mooi dat het er bij zit.
  • Strak no-nonse uiterlijk.
Bij normaal gebruik (bellen / sms / wifi / bluetooth) gaat de accu ongeveer 2 dagen mee. Ik heb dat niet gemeten en het is ook erg afhankelijk van wat je met de telefoon doet en hoe intensief je hem gebruikt.

Na 5 maanden gebruik ben ik nog steeds erg tevreden over deze telefoon :) .

De LG Optimus 7 staat op dit moment in de pricewatch voor 219 euro. Dat is echt een koopje voor een high end smartphone met deze specificaties.
Zelf heb ik er 470 euro voor betaald (december 2010).

• "GEL CASE FOR LG E900 OPTIMUS 7: BLACK" (www.amazon.co.uk)

Heb jij ook een LG Optimus 7 E900 Zwart?

De Camara is toch HD ready?(1725p) dat is toch aardig scherp net als mijn Samsung jet met android.
Een punt wat mij in elk geval teleurstelt en dat is de bluetooth ondersteuning en het gebrek aan appjes als TeamViewer, een app als Qik , een app voor een libertariŽr als mijzelf.

Maar hardware technisch is mijn punt dat de bluetooth niet werkt en tethering is ook niet gemakkelijk in te stellen op dit toestel.

[Reactie gewijzigd door DocSnuggels op 26 april 2012 16:26]

"Maar hardware technisch is mijn punt dat de bluetooth niet werkt"

Bluetooth werkt wel degelijk op dit toestel. Mogelijk dat je met specifieke bluetooth zaken problemen ondervindt. In elk geval kun je je opmerkingen beter onderbouwen en/of toelichten in plaats van dit soort sfeermakerij te plaatsen waar niemand wat aan heeft.

Wat (gebrek aan) apps betreft. Die zaken hebben betrekking op het Windows Phone OS en niet specifiek op dit toestel.

FYI Inmiddels gebruik ik al 6 maanden een Nokia Lumia 800 (LG aan m'n vrouw gegeven).