Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Trust Laser Mouse - Carbon Edition MI-6970C Review

luukvanbeers 28 mei 2011, laatste update op 28 mei 2011, 440 views

Trust Laser Mouse - Carbon Edition MI-6970C

Pluspunten

• Ergonomie
  • Precisie
  • Geluidsproductie van schuiven en scrollwiel

Minpunten

• Carbon fiber look wel erg fake
  • Scrollwiel niet van metaal
  • Geluidsproductie van knoppen

Ik heb deze muis gister bij Bol.com besteld omdat ik nog een 20euro tegoedbon had wat precies uitkwam inclusief verzending. Ik vond dat het tijd was om mijn oude logtech optische.... geen idee welk type want het plaatje aan de onderkant is geheel versleten.

Eerste Indruk

Na een dag was hij al binnen in een leuk maar bescheiden doosje. Na het onpraktisch uitpakken van de doos had Windows7 al sneller de muis aan de praat dan dat de CD het had. Het enigste wat de driver bied is dat je de knoppen op de muis een andere functie kan geven. Meer zou je voor deze muis ook niet nodig kunnen hebben.

DPI Knop

Nadat Windows7 de muis aan de praat kreeg werkte de DPI switch gelijk al. Vergeleken met mij oude muis is de 800DPI al een enorme boost aan gevoeligheid dan mijn oude muis. De 1600DPI modus geeft daar nog een flinke schep bovenop. Nu zal je wel denken "zet de gevoeligheid van je muisinstellingen dan wat lager" maar ik ben er zo tevreden mee, misschien ga ik dat later ooit doen.

Andere knopjes

De andere knoppen werken prima alleen "klikken" een beetje. Niets vergeleken met mijn vorige muis maar de zijn niet muisstil. Het scrollwiel is daarintegen wel muisstil. De gevoeligheid van het scrollen kan in de drivers ingesteld worden dus hier valt ook niet over te klagen. Wat ik wel een beetje dubieus vind is dat op de verpakking staat dat het scrollwiel van metaal is, terwijl deze gewoon van plastic is met een rubberen griprandje. Op de DPI-button na zijn knoppen goed te bereiken zonder je hand te moeten verschuiven over de muis, pluspunt!

Vormgeving en ergonomie

Om te beginnen over de carbon fiber profiel wat er op zit.... Het lijkt er niet eens op, het is meer zwart met witte lijntjes er door heen, maar ach, dat maakt mij verder niet uit. Verder jammer van het Thrust logo wat er bovenop is geplant. Erg "shiny" muis. De griprubbertjes zien er goed uit en voelen goed. Ik heb zeer grote handen maar de muis valt perfect in mijn hand. Pink sleept er nog wel een beetje achterna maarja, dat is toch een ringvinger minder dan bij mijn vorige muis.

Grote verbetering ten opzichte van mijn oude muis, niet duur, veel bluf maar verder goede kwaliteit.

Heb jij ook een Trust Laser Mouse - Carbon Edition MI-6970C?

Ik had deze muis en ik kan je vertellen dat een Logitech MX518 vele malen beter is voor gamen. Die oude trust muis was bij mij ongelooflijk on precies en toen ging die kapot nadat die een keer van mijn bureau was gevallen.

Toen ik dat ding openmaakte zaten er gewoon haren in. Ik ben wel klaar met Trust. :X
Haha ja die Logitech MX518 zal dan wel een stuk beter zijn, maar ik zou hem niet op mijn bureau durven te vertonen als het de verlepte gel-versie is. Wat een afschuwelijk ding zeg! 8)7 Hij zal waarschijnlijk wel tegen een stootje kunnen.

Het vinden van haren in de verpakking is nooit leuk :P

[Reactie gewijzigd door luukvanbeers op 17 juni 2011 15:09]

Fototjes misschien nog erbij.
Ik heb de muis ook. Ligt erg lekker in de hand en je kunt er prima mee gamen. Helaas ligt die nu stof te happen omdat ik een mac heb maar als ik ook weer een 'gewone' muis nodig heb ga ik deze zeker weer gebruiken.

Look is wel een beetje cheap. Maargoed, who cares?!