Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.400dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Trust GXT14S Gaming Mouse Review

Timons106 28 mei 2011, 1.142 views

Trust GXT14S Gaming Mouse

Pluspunten

• 6 knoppen, waaronder de 'Sensitivity Indicator' en de 2 muisknoppen aan de linkerzijde van de muis.
  • Mooie voormgeving

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit

Ik heb deze muis in Januari 2011 gekocht, ik zag deze muis liggen bij de Gamesplaza voor 13,95 in Amsterdam en ik keek natuurlijk gelijk naar de specs.
13,95 voor een 2400 dpi muis met 6 knoppen is natuurlijk niks zou je zeggen, dat dacht ik dus ook.

Eenmaal thuis sluit ik de muis op de PC aan, even de software installeren en de muis is klaar voor gebruik.
De software is overigens wel handig, want daarmee kan je de 2 knoppen aan de linkerkant van de muis aanpassen, zo heb ik deze ingesteld als terug en verder knop, maar je kunt ze ook zo instellen dat je bv. naar je webbrowser gaat.

Een andere leuke functie is de 'Sensitivity Indicator', dat is een knopje op de muis waarmee je de sensitiviteit aan kan passen, er zijn 3 niveaus beschikbaar: 800, 1600 en 2400 dpi.
Persoonlijk vind ik deze niveaus niet zo prettig, zo had ik liever 1000, 1600 en 2200 dpi gezien, maar dat is mijn mening hierover.

Dan even over de ergonomie, deze muis is een stuk lekkerder in de hand dan een standaard Logitech muisje van 5,-, maar weer een stuk minder dan een wat duurdere Logitech muis, wat opzich logisch is voor een muis van 13,95, maar mensen met wat grotere handen moeten zeker niet voor deze muis gaan.

Over de bouwkwaliteit heb ik dan wel weer wat aan te merken, na de muis 2 weken gebruikt te hebben begint hij kuren te vertonen: als je een keer klikt op de linkermuis knop dan klikt hij twee keer, dat is heel irritant met het selecteren van bv. foto's of het aanklikken van andere dingen.
Op het internet heb ik gezocht naar dit probleem, en jawel, meer mensen schijnen hier last van te hebben, dus dat is wel even iets waar je over na moet denken voordat je deze muis koopt.

Al met al is dit een goede muis voor zijn prijs, maar als je het dubbele uitgeeft kan je ook een goede muis van Logitech kopen die waarschijnlijk langer mee gaat.

Heb jij ook een Trust GXT14S Gaming Mouse?

Fijne objectieve review.

Wij hebben een gezegde hier thuis: Dont trust Trust.. Vaker wel dan niet zijn het producten die leuk lijken maar in gebruik niet zo heel leuk zijn.

In principe een goed producit te zien aan de eerste paar alinea's maar de dubbelklik is toch wel vervelend. :)
Dit is een slechte muis IMO.

Ik zat MW2 te spelen en ik klik op schieten krak zakt linkerstuk van de muis gewoon in?

ik terug naar gameplaza of eplaza geen idee en die zeggen ja is je eigen schuld.

Heb toch maar een G9 besteld : )
"Een goede muis voor zijn prijs"

Een muis die na twee weken kapot is?
De kuren bekijkend.. mijn G500 gaat nu al 1.5 jaar mee en ik heb 'm maar 1x schoon hoeven te maken als minpuntje..

Maar, na 2 weken al kuren? Ik zou de bouwkwaliteit en prijs daarvoor minimaal een 1 geven en de rest van de tweakers waarschuwen. Dit kan namelijk gewoon echt niet door de beugel.
Ik 'probeer' altijd objectie' te blijven, echter hebben trust producten bij mij en velen anderen nooit langtijdig geleefd. Ik kan 'bijna' met 100% zekerheid zeggen dat dit voor alle trust producten geldt. Maximaal 3 maanden.

Ik moet wel zeggen dat vele lowbudget muizen van andere merken vaak ook niet veel beter zijn.
Hmm Melvin, dat geld niet voor alle producten van Trust. Mijn boxen van trust doen het voortreffelijk namelijk.

Ik ben op zoek naar een goede nieuwe muis maar na deze review weet ik wel dat deze het niet word XD
Goede review! Wat betreft de onbetrouwbaarheid van trust, dat vind ik wel meevallen. Ik gebruik al 1.5 jaar een trust gm-4600 (link: http://tweakers.net/price...nce-gamer.html#tab:prices) game muis en ik ben er nog altijd tevreden over.