Leadtek GeForce 4 Ti4200 128MB Review

swampy 9 februari 2007, 773 views

Leadtek GeForce 4 Ti4200 128MB

Pluspunten

• Performance
  • Value
  • Goed voor een simple bij pc-tje
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Okay het is een oudere kaart en alleen maar geschikt om oudere pc's nog een tweede kans te geven!

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Tijd voor een oudje dan maar. Diegene die nog de Dx8 tijdperk kende hadden genoeg aan een paar woorden nvidia ti4200. Inderdaad een kaart met zeer goede performance voor zijn tijd en een mooie prijs. Ook behoorlijk goed over te clocken natuurlijk als je het zou willen doen.

Ik gebruik hem nu in combinatie met een iets ouder systeem Arachnatopia. En hier vindt het een goed huis zeker sinds die pc nu genoeg geheugen heeft. Het verslindt de games die erop geinstalleerd zijn zoals GTA-VC, GTA-San Andreas, Morrowind en heeft geen problemen met dat soort titels.

Gebaseerd op een betrouwbare core met wel 4 pixelshaders voor Dx8 kun je er goed op gamen. Ook heeft hij vertex shaders die de GF4MX serie moet missen dus kwa hardware support zit je wel goed.

Driver support is an interresant verhaal want zoals bekend is bij oude kaarten als de GF4ti4200 er niet zo veel meer aan gedaan sinds ze de 6x00 serie bij nvidia hebben uitgebracht. Maar tijdens het FX tijdperk werden de GF4 TI series nog gemaakt omdat zoals bekent..de FX kaarten problemen hadden!

Nieuwere games spelen op de ti4200 is alleen mogelijk zolang Dx9 support niet vereist wordt. Zoals al gezegt sommige oudere games zijn gewoon perfect te spelen erop.

Hoe dan ook het is een niet te vergeten bewezen technologie

Heb jij ook een Leadtek GeForce 4 Ti4200 128MB?

Ik snap je "negatieve eigenschap" niet :) ,dus een oude pc een "2de" kans geven is negatief?

Verder een leuke review :) Toendertijd dat ik deze kaart had was ik er ook zeer over te spreken, daarna een 9800XT gehad alsof er een wereld voor je open ging :P
Je moest iets invullen ;)

En je kan niet zeggen dat een ti4200 vandaag de dag nog wat waard is behalve voor de oudjes!

Vertel mij wat..de 9x00 serie was gewoon heerlijk, van een 9500 Pro naar een 9700 Pro daarna nog zo'n defecte 9800 pro :(. In ieder geval is er een ding zeker..behalve de 9800 Pro waren het allemaal goede kaarten met performance!
Verder heeft dit kaart eigenlijk stiekum 8 pipes. Hij werkt namelijk met een 4x2 constructie ipv bijvoorbeeld de concurrent de 9700pro, die heeft 8x1. :)
2 textures per pixelshader was het toch? Het had zeker effect als je inderdaad aan Multi Texturing deed!
Leuk om dit nog even te lezen. Mijn "hoofd"PC draait nog met deze videokaart. Maar ik begin me nu langzaam te ergeren aan de kaart. Wil dus nog 1 maal een AGP kaart in mijn systeem gooien en dat gaat vermoedelijk de X1950 worden.

AL met al heb ik vele jaren plezier gehad van de Ti4200, en fan gaat hij inderdaad over naar mijn oldie-PC.