Leadtek GeForce 4 Ti4200 128MB Review
Tijd voor een oudje dan maar. Diegene die nog de Dx8 tijdperk kende hadden genoeg aan een paar woorden nvidia ti4200. Inderdaad een kaart met zeer goede performance voor zijn tijd en een mooie prijs. Ook behoorlijk goed over te clocken natuurlijk als je het zou willen doen. Ik gebruik hem nu in combinatie met een iets ouder systeem Arachnatopia. En hier vindt het een goed huis zeker sinds die pc nu genoeg geheugen heeft. Het verslindt de games die erop geinstalleerd zijn zoals GTA-VC, GTA-San Andreas, Morrowind en heeft geen problemen met dat soort titels. Gebaseerd op een betrouwbare core met wel 4 pixelshaders voor Dx8 kun je er goed op gamen. Ook heeft hij vertex shaders die de GF4MX serie...
Pluspunten
Performance Value Goed voor een simple bij pc-tje Beeldkwaliteit
Minpunten
Okay het is een oudere kaart en alleen maar geschikt om oudere pc's nog een tweede kans te geven!
Eindoordeel
Ik gebruik hem nu in combinatie met een iets ouder systeem Arachnatopia. En hier vindt het een goed huis zeker sinds die pc nu genoeg geheugen heeft. Het verslindt de games die erop geinstalleerd zijn zoals GTA-VC, GTA-San Andreas, Morrowind en heeft geen problemen met dat soort titels.
Gebaseerd op een betrouwbare core met wel 4 pixelshaders voor Dx8 kun je er goed op gamen. Ook heeft hij vertex shaders die de GF4MX serie moet missen dus kwa hardware support zit je wel goed.
Driver support is an interresant verhaal want zoals bekend is bij oude kaarten als de GF4ti4200 er niet zo veel meer aan gedaan sinds ze de 6x00 serie bij nvidia hebben uitgebracht. Maar tijdens het FX tijdperk werden de GF4 TI series nog gemaakt omdat zoals bekent..de FX kaarten problemen hadden!
Nieuwere games spelen op de ti4200 is alleen mogelijk zolang Dx9 support niet vereist wordt. Zoals al gezegt sommige oudere games zijn gewoon perfect te spelen erop.
Hoe dan ook het is een niet te vergeten bewezen technologie
Heb jij ook een Leadtek GeForce 4 Ti4200 128MB?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (5)
Verder een leuke review
En je kan niet zeggen dat een ti4200 vandaag de dag nog wat waard is behalve voor de oudjes!
Vertel mij wat..de 9x00 serie was gewoon heerlijk, van een 9500 Pro naar een 9700 Pro daarna nog zo'n defecte 9800 pro
AL met al heb ik vele jaren plezier gehad van de Ti4200, en fan gaat hij inderdaad over naar mijn oldie-PC.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/80778/43334.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/127590/crop5cce81c658561_cropped.jpeg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/123521/tank.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/11573/crop5e5cef8b05a20_cropped.jpeg?f=community)