ICIDU Wireless Router 150N Review

ONE-ONE 19 november 2011, 2.459 views

ICIDU Wireless Router 150N

Pluspunten

• voor de prijs kan je hem niet laten liggen
  • instellingsmogelijkheden zijn behoorlijk uitgebreid

Minpunten

• slechte stabiliteit in zware netwerken
  • Menu is in de slechtste kleur combi ooit gemaakt, licht blauw op wit, niet te lezen

Beheerbaarheid Score: 5
ik was op zoek naar een vervanging van mijn router, een asus WL500g deluxe (de voeding was te warm geworden in het kleine kastje waarin hij zat..)de asus had heb ik in de 6 jaar dat ik hem in gebruik had (tweedehands gekocht) 3 keer opnieuw aangezet/opnieuw opgestart, voor de rest heeft deze het ALTIJD gedaan!
de ICIDU die ik gekocht had heeft nadat ik hem de eerste keer helemaal had ingesteld (was in het begin even zoeken, maar dat heeft te maken met ons interne netwerk icm PPPOE) de volgende dag niet meer toegankelijk.
dag 2 harder reset, alles binnen 3 minuten opnieuw ingesteld, volgende dag geen internet verbinding
dag 3 internet verbinding opnieuw gemaakt door voeding eruit te halen en weer erin te steken. helaas hielt ie het nog geen 24 uur uit.
dag 4 geen verbinding meer mogelijk via de utp kabel of wifi. harde reset leverde geen verbetering (5 keer geprobeerd)
dag 5 terug gbracht bij Mycom. TOP service want ik kreeg meteen een nieuwe mee!
helaas nog niet echt een extreme verbetering want na het instellen (wat ik inmiddels uit mijn hoofd weet) heeft hij het 30 uur volgehouden, daarna kon hij geen internet verbinding meer maken. \
opnieuw opgestart en hij hielt het weer een kleine 24 uur vol.
wederom een herstart en op dat punt ben ik nu aangekomen.

CONCLUSIE:
leuke router, extreem veel mogelijkheden, prima bereik, EXTREEM lage prijs, maar in mijn geval ook een EXTREEM slechte stabiliteit.
dit apparaat gaat retour fabrikant...

EDIT:
de nieuwe router houdt het wel beter vol, maar mijn eisen zijn hogen wegens het netwerk waar ik in zit.
Inmiddels overgestapt naar de linksys E4200 en ow, wat is dat een verschil!!! (wel geflasht met tomato)
De E4200 kost 6 keer zo veel, maar kan de problemen op ons netwerk zonder moeite aan (waarschijnlijk door de betere/snellere processor). De icidu kan de overdaad aan packets niet aan, gevolg is dat hij vastloopt. De enige optie is de router opnieuw opstarten (hardwarematig). de E4200 is af en toe trager dan normaal, maar blijft wel gewoon zijn werk doen, inmiddels 300+ uur niet hoeven resetten.

Conclusie 2
voor de normale "thuis gebruiker" is dit waarschijnlijk een voordelige keus.
Veel opties voor weinig geld!

• HP 8540W
  • iPhone4

Heb jij ook een ICIDU Wireless Router 150N?

Plaats anders screenshots van de interface. Dat is een stuk duidelijker dan "extreem veel opties" :)
goed punt!
inmiddels heb ik de router uitgeleend voor testing op ons netwerk.
ik was een asus WL500g deluxe gewend, die kende een stuk minder opties.
(ook een netwerkbeheerder van de TU Delft noemde dat deze router meer opties heeft dan verwacht voor deze prijs)
Ik gebruik deze routers anders met volle tevredenheid in een bedrijfsomgeving. Ze doen wat ze moeten doen, bereik is aardig, doorvoer gewoon goed.
waarschijnlijk geen netwerk met 700+ verbindingen
en van wat ik van de netwerkbeheerder heb begrepen zijn de apples de grootste boosdoener...
Inderdaad geen 700+ verbindingen, maar wie zet er nu een dergelijke complexe omgeving Icidu routers in. Dan neig ik eerder naar Cisco of 3Com apparatuur.