Fujitsu SOUNDSYSTEM DS S2100 Review

Patientzero 26 mei 2011, laatste update op 27 mei 2011, 1.071 views

Fujitsu SOUNDSYSTEM DS S2100

Pluspunten

• lange bekabeling
  • "Intuitive Plug&Play connection"
  • overal sound
  • Fijne volumecontrol

Minpunten

• ondanks gewicht volumecontrol wil deze nog altijd bewegen ivm snoer.
  • mist basspunch
  • Matzwarte lak en piano lak laat alle vingers zien na vastpakken.

Basweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Aangezien nog niemand een review heeft geschreven, bij deze een beknopte.

De set eigenlijk uit nieuwsgierigheid besteld, onder het motto ''is 't niet goed, gaat 't terug''
Maar wanneer ik de doos opende was het echt veel beter dan mijn verwachtingen.

Even in het kort, vroeger een car audio freak geweest.. dus het ligt wel een beetje in mijn straatje.

stap voor stap :

Onderdelen in de doos:

Boekjes + cd met software ( nog niet geopend, verdwijnt wss. in de kast )
1 kleine dubbele jack
1 lange dubbele jack voor aansluiting pc - bassbox.
Stroomkabel uit 2 onderdelen.
1 Bassbox
2 speakers.
Volumecontrol met snoer.

Alles zit goed verpakt, de speakers zitten in een plastic hoes, en plakplastic over de pianolak onderdelen, dit ook bij de bassbox en volumecontrol.

Dan verder:

Speakers:
Er zitten 2 speakers van +/- 24 cm hoog, de zij en achterkant hebben een pianolak zwart met een lichtgrijze subtiele versiering aan de onderkant. de bekabeling is meer dan lang genoeg om zoals bij mij met 2 schermen de speakers langs de schermen te plaatsen.

Bassbox:
de bassbox, deze heeft een matte finish met een aluminium aan/uit knop boven met een rode kring er omheen ( licht ) aan de onder/achterzijde kun je alle bijgeleverde kabels aansluiten, tevens zit daar ook een simpele basscontrol waarmee je het volume van de bassbox apart kunt regelen.
Zoals je hierboven kunt zien, er zit een "Intuitive Plug&Play connection" op, dit is voor het volgend punt.

Volume control:
Deze is zeer mooi afgewerkt, lekker zwaar met een alluminium draaiknop en wederom die rode rand eromheen. er zitten 2 aansluitingen in voor je headset + mic.
Deze is aangesloten dmv een vga aansluiting zoals hierboven te zien is.

Nog even een foto hoe de set er op 't bureau uitziet.

Overall sound:

Aangezien ik voorheen altijd een 2 tientjes trust setje heb gehad is dit geluid van Fujitsu zeer goed.
Maar aangezien trust VANZELF kapot gaan,( je laat ze een jaar op dezelfde plek staan.. en het gaat gewoon stuk uit zichzelf.. enfin..) Normaliter heb ik eigenlijk altijd een headset op van fatality ivm gamen, maar een keer iets meer geld uitgeven aan een leuk ogend setje wat hopelijk langer mee gaat.

Ondanks zijn vrij lage/medium specs op papier moet ik zeggen dat het geluid zeer zuiver en mooi diep is, geen overdreven bass met diepe punch, maar subtiel en goed afgestemd.
Het kan een groot volume zuiver aan zonder dat de bass ernstig vervormt.

Eindconclusie: betere kwaliteit dan de gemiddelde meuk bij de mediamarkt en het ziet er leuk uit !
een aanrader voor maar 70 euro.

grtz

• intel q8400
  • asus plankje onboard audio
  • 4gb ddr3
  • evga gt 460 superclocked

Heb jij ook een Fujitsu SOUNDSYSTEM DS S2100?

Maar heeft dit ding nou een VGA aansluiting?
Waarom zou je een monitor aan willen sluiten op een speakerset? Volgens mij is dat niet eens mogelijk :P
Ze noemen het bij Fujitsu zelf een "Intuitive Plug&Play connection", en de reviewer moet het natuurlijk niet als VGA aansluiting benoemen.
aah, ja het zag er zo uit iig ;-) zal review aanpassen naar "Intuitive Plug&Play connection",
;-)