Lenovo ThinkPad R60 Review

Tha Render 9 februari 2007, 1.046 views

Lenovo ThinkPad R60

Pluspunten

• Krachtig
  • niet warm & geen lawaai
  • goede batterij
  • robuust, stevig
  • featureset
  • prijs
  • beeldkwaliteit

Minpunten

• standaard maar 512mb ram

Ik moet deze laptop echt overal goed of zeer goed geven want zo is hij gewoon!! Heb hem nu al reeds iets langer dan een halfjaar en ben er nog altijd zeer tevreden over.

Standaard wordt hij geleverd met 512mb geheugen maar ik zou iedereen aanraden om er toch een latje van 512mb bij te steken. Voor de rest, zeer krachtige dual core processor, SATA schijf, ATI X1400, etc.. Het is dus een zeer krachtige laptop door de dual core CPU maar iets minder in games door de X1400 maar voor mij was dat perfect aangezien ik niet al teveel game en de X1400 toch pakken minder warm wordt dan een mobile X1600 die ik niet zou nodig hebben.

De batterij gaat ook zeer lang mee, het is "maar" een 6-cell batterij en toch doe ik er altijd rond de 4u mee..

Hij is über stevig en robuust maar dat weet iedereen wel van IBM (LENOVO).

Featureset is echt SUPER! Er is standaard een fingerprint security ingebouwd, de laptop heeft overal kleine sensors (die je niet kan zien) die constant de "toestand" van de laptop meten, dus als je laptop valt weet hij dat meteen en schakelt hij de harde schijf uit. Harde schijf wordt ook uitgeschakeld bij harde botsingen etc.. Die functie kan uiteraard ook gewoon uitgeschakeld worden. Bovenin het scherm steekt er een klein lichtje die je kan aanzetten als je in het donker werkt en die het toetsenbord dan verlicht.

Qua beeldkwaliteit is deze laptop ook echt super. Scherm is mat, dus niet glanzend ofzo zoals bij Acer's, echt veel beter vind ik persoonlijk. Het is een 15,4" scherm maar het heeft toch een resolutie van 1400x1050, echt super om op te werken!

Heb jij ook een Lenovo ThinkPad R60?

IMO is het een korte review. Ik mis zaken zoals robuustheid, specificaties.

Voorbeeldje: http://tweakers.net/productsurvey/survey/3350 ;)