Corsair HX850W Review

Soundstorm2010 26 mei 2011, laatste update op 27 mei 2011, 1.043 views

Corsair HX850W

Pluspunten

• 7 jaar garantie
  • Genoeg aansluitings mogelijkheid
  • Genoeg accessories
  • Netjes verpakt

Minpunten

• Geen

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Deze voeding is ter vervanging van mijn Cooler Master Silent Pro M-700 (Brons +80).
Kreeg regelmatig een iKernel foutmelding in mijn eventlog van Win7 (nee is niet mijn moederbord aansluiting ;)

* Edit
Sinds mijn nieuwe voeding zijn mijn iKernel problemen opgelost, voor nader bericht, zie mijn reactie ;)

Vandaar dat ik dus verder ging zoeken en dit keer toch maar iets meer watt heb gekozen.
Na wat gezocht te hebben, kwam ik deze voeding tegen in Aanbodgeboden advertenties.

Ik gelijk naar wat reviews op internet gezocht, en werd door vele aanbevolen en stond hoog in de cijfers.

(p.s dit is mijn 3de review die ik probeer te verbeteren vergeleken met de vorige, als er vragen of opmerkingen zijn, kun je mij beter een DM sturen, alvast bedankt :)

Aankomst Pakket:

Zodra ik hem binnen kreeg, schrok ik van de Grootte van de doos, waarop redelijk groot Corsair op stondt.
Ik denk nu gaan we het krijgen, en opende netjes de doos.
Wat mij gelijk op viel is dat de voeding netjes en stevig zat verpakt. Vanonder naar boven was bubbeltjes papier (redelijk dik) en daarboven op natuurlijk de Bonnen van de betreffende voeding.

De voedingdoos:

Aan de buiten kon je gelijk zien dat het toch een redelijke grote doos was, en dat het Zilver +80 voeding was :D

Eenmaals de doos open gemaakt te hebben en de voeding eruit haalde, zag ik hoe erg netjes deze voeding zat verpakt (in een mooie hoesje) met daarbij een (fiets) kuipje waar alle modulaire stekkers inzaten en de schroefjes niet te vergeten
( zie foto onderin )

Inbouwen:

Het inbouwen van deze voeding ging makkelijk, en zat stevig vast. Had genoeg ruimte om alle modulare stekkers op zijn plaats te klikken, en als vervolgens naar betreffende hardware te pluggen.

Als je een MID/High tower hebt, heb je genoeg ruimte om alle kabels netjes weg te werken zonder teveel moeite. Ook heeft deze voeding meer dan genoeg aansluit mogelijkheden voor een gemiddelde gamer.

De power, sound, warmte

Ik heb hieronder in 3 foto's bijgezet, met daarin de Power die hij gebruikt in % bij verschillende Loads.
(zoals idle, mid, Full Load)
Hier in kun je zien hoeveel stroom hij werkelijk gebruikt bij de LOAD die je PC uitvoerd op dat moment, en wat het effencentie is van de Voeding.

Qua geluid merk ik er weinig hiervan. Maar dat was bij de vorige Voeding ook.
Aangezien mijn kast 4x 12 cm fans heeft, 1 20cm, en een HD6950 die redelijk veel geluid (KAN) maken, merk ik dus niks van de geluid.

maar toch voor de mensen die het interessant vinden, heb ik gewoon een plaatje ingevoegd, waar je de dBA kunt vinden. Ik heb het zelf niet getest, want voor mij maakt dit weinig uit.

Conclusie:

Tot zover ben ik er tevreden met deze voeding. Vanaf het moment dat ik het binnen kreeg was mijn lach al er groot, en hij is alleen maar groter geworden na mate ik verder ging.

Voor mij is dit de enige voeding, die zo netjes werdt geleverd, met betreffende accessories.
(ik zal waarschijnlijk maandag meer foto's maken en dit toevoegen bij detreffende groepen)

• Gigabyte P35_DS4
  • Intel Core 2 Quad Q6600 (@3,06)
  • 2x2Gb Kingston HyperX PC8500
  • XDX HD 6950 (HD 6970 Bios)
  • 3 SATA II (total 2,1 TB)
  • Win7 Ultimate x64
  • Antec Nine Hundred v1 Kast

Heb jij ook een Corsair HX850W?

Waarom heb je een voeding van 850 watt gekozen voor een systeem dat nog geen 400W nodig heeft?
"boom" zei het voedingkje van 400Watt......
Denk daarom.

Met andere woorden:
Je kunt niet het verbruik van al je hardware bij elkaar optellen en waar dat op uit komt een voeding kopen van die waarde.
Dan zou je een I7 met 8GB mem en HD 6990 kunnen laten draaien op 350W als je zo gaat rekenen.
die verhouding ligt gewoon totaal anders...

[Reactie gewijzigd door Vinny1994 op 26 mei 2011 15:54]

Nee die verhouding ligt niet anders. Als je het piekverbruik van alle componenten optelt (plus evt 10% just in case) dan is dat wat je nodig hebt. Maar als je wil dat je voeding langer mee gaat dat deze ene pc kun je natuurlijk wel een zwaardere kopen.

Maar je voeding moet dat wel echt kunnen leveren. Sweex en co ontploffen normaliter als je ze vaak zwaar belast. Maar als je een A-merk voeding hebt is dat geen probleem.

Heb een tijdje een pc met 4 harddisks een geoverclockte cpu en 2 (destijds) dikke videokaarten gedraait op een 7 jaar oude 375 watt voeding. Ging prima.
Een vraag waarop ik het antwoord niet kan vinden; Is je Kernel error verdwenen?

Wel verstandig om een goede voeding te kopen, en dat is een Corsair zeker, snap niet waarom velen een fortuin aan HW uitgeven maar geld besparen op de voding.
Goedkoop is met voedingen meestal duurkoop.
Goede morgen Zanac,

Sinds mijn nieuwe voeding, zijn die iKernel problemen opgelost.
Dit had ik echter met mijn 700 watt voeding (van ongeveer 4 jaar oud).

Ook raar is, dat die iKernel problemen alleen bij LoL (League of Legends) was, en niet bij Black Ops, Brotherhood of andere zware spellen.

Ook heb ik voor mijn vriendin een Recon Voeding 600 watt gehaalt, en inderdaad, Goedkoop met een voeding is Duurkoop.

Want met die 600 watt voeding, kon ik niet eens 3Dmark11 Full Experience draaien of halver wege viel de PC uit en starte weer opnieuw op.

(specs, P35-DS3, 2x2GB A-data, HD5770, 2 HDD's, Intel Q6600 @ 2,4GHz)

Nu ik mijn ouwe 700 watt in die PC heb gezet, heeft tie geen uitvallers meer, en kan ik alle benchmarken los laten zonder dat de PC opnieuw opstart :)

@haarbal

Maar aangezien ik toch al een nieuwe voeding wou, vindt ik het altijd verstandig om een goede voeding te halen met meer watt, dan precies op het randje te zitten.

Ik overclock mijn CPU en Videokaart standaard. Ook heb ik die spanning om mijn intern geheugen ook ietsjes aangepast. Vandaar dat ik voor 850 watt heb gekozen. Weet ik zeker dat ik genoeg vermogen heb om mijn PC normaal te draaien.

Ook heb ik voor ogen gehouden, stel dat ik over +/- 1 jaar een nieuwe PC bouw met een Crossfire instelling, dan hoef ik geen voeding meer te kopen :D

[Reactie gewijzigd door Soundstorm2010 op 27 mei 2011 11:21]