Popcorn Hour C-200 Review

dwelfusius 26 mei 2011, laatste update op 26 mei 2011, 760 views

Popcorn Hour C-200

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • veel aansluitingen mogelijk
  • active community
  • regelmatig updates en bugfixes
  • goede uitbreidingsapps beschikbaar

Minpunten

• blu-ray speler doet soms niet wat hij moet (via disc, nt hdd)
  • nieuwe library is erg onstabiel atm, maar denk dat dat word opgelost met volgende firmware (9/5)
  • niet gemaakt voor iedereen (hoewel dat mij niet stoort kanhet een negatief punt zijn voor mensen)

Geluidskwaliteit Score: 4
WARNING - dit is geen technische review, of opsomming van de mogelijkheden, gewoon mijn ervaringen met de machine en wat voor mij PERSOONLIJK + of - is

misschien ben ik een beetje bevooroordeeld maar ik stoor mij niet zo erg aan de minor issues van mijn popcorn..hij bezorgt me nog steeds veel meer plezier dan irritatie dus :)

Ik wist ook wel waar ik aan begon, en ben niet vies van af en toe is wat prutsen dus dat helpt wel.

waarvoor gebruik ik hem voornamelijk:
streamen van pc en youtube, downloaden (vnl torrent, de http downloader deed het niet zo goed bij mij mr is al weer even geleden, mss nog eens proberen), internetradio, blu-ray en afspelen v bestanden op de interne hdd

wat stoort me het meest
-> mijn blu-ray die soms wel en soms niet doet wat ie moet..maar blijkbaar heeft dat ook veel te maken met de discs zelf..toch, dat is eigenlijk mijn biggest irritation

-> ik geraak maar niet aan mijn w7 desktop vanop de pch, andersom wel, terwijl ik zonder prob aan mijn w7 laptop geraak met dezelfde settings :D om onozel van te worden, maar ik moet en zal het vinden :D

-> de huidige firmware, die nieuwe library has some major issues, maar hey, tis nieuw, en net gezien dat er sedert 9/5 een nieuwe fw uit is dus die zal prolly al wat soelaas bieden

BESTE punten - actieve community, regelmatig fixes, UITGEBREIDE mogelijkheden,echt iets voor een beetje een itfreak als mezelf :D

Heb jij ook een Popcorn Hour C-200?

Reviews door de redactie

Dit is niet echt een review te noemen. De opmerkingen die jij plaatst gaan er van uit dat de lezer al weet wat het voor een apparaat is en wat ie kan en niet kan.
Je noemt de library. Ik neem aan dat je NMJ bedoelt. En bij mij is hij behoorlijk stabiel, maar wel langzaam. Versie 2 is in de maak en zal dan een alternatief gaan vormen voor het hele menu.
Blu-ray speler geeft bij jou misschien problemen, bij mij werkt hij perfect. Ik heb maar 1 BR disk, maar die doet 't uitstekend. En DVD's zijn ook geen probleem, al speel ik die ook zo goed als nooit af.
Met maar een BD ben jij niet bepaald een representatief persoon om te zeggen of de C200 daar wel of niet goed mee werkt.

De mensen bij Syabas weten dat de C200 nog steeds problemen heeft met BD. Soms ligt het aan nieuwe DRM en soms ligt het aan de SDK van Sigma. Het gros van de fysieke schijfjes werkt bij mij ook goed, maar met de laatste SDK van Sigma speelt hij opeens geen 5.1 PCM meer af. Voor mij is dat jammer, omdat het precies bij twee concertopnames is, waarbij het audiogedeelte natuurlijk erg belangrijk is. (Within Temptation en Blue Man Group)

Voor mensen die nog fysieke BD kopen is de C200 op dit moment naar mijn mening een afrader. Geen idee hoe het met dedicated BD spelers is (DRM updates blijft toch een achilleshiel), maar met mijn PS3 nooit een centje pijn.
ja BD is flakey, toch met discs..gisteren na de nieuwe FW nog eens getest, avatar gaat vrij goed, alice in wonderland daarentegen komt er enkel sporadisch is door..de rips doen het wel goed maar aangezien ik in belgiŽ met een achterlijke datalimiet zit is bd-rips downen niet echt een optie :(

@buzz NMJ2 is niet diegene die nu in de 9/5 fw zit? of wel..want hij gaat bij mij al een pak vlotter nu (nog niet helemaal maar al veel beter) enkel de imdb content is soms wat erm..grappig gekozen, maar dat zal eerder aan de filenames liggen :D
wel fijn dat het bij u wel goed werkt maar bij mij niet, wat ik dus ook vermeld ;)

en als mensen willen weten wat het apparaat doet dat ze dan de omschrijving en specs lezen, dit hier is een gebruikerservaring..het is helemaal niet bedoeld als zijnde een hands on en uitgebreide beschrijving van wat het ding allemaal zou moeten kunnen, gewoon wat mijn ervaringen ermee zijn en wat IK persoonlijk de posi en nega kanten vind.

Er zijn genoeg spec & pic filled tech reviews te vinden, maar soms is het handig te weten wat een gebruiker er van vindt.
en trouwens ik vermeld specifiek dat BR soms disc related is, dus met 1 disc kan je u daar moeilijk over uitspreken neen?no pun intended