Corsair TWINX2048-3500LL Review

Osaka 9 februari 2007, 794 views

Corsair TWINX2048-3500LL

Pluspunten

• Stabiel
  • Overclocken ( Tot 278 Mhz)
  • Lage Latency (2-3-2-6 standaard)
  • Snelle DDR ( 218 Mhz standaard)
  • Leds (zien er leuk uit in open kast)

Minpunten

• Geen DDR2

Stabiliteit Score: 5
Introductie :

Dit is mijn eerste product survey. Het is me opgevallen dat zeer weinig survey's over geheugen modules worden geschreven.

De Modules :

Corsair 3500LLPro 2 gb, 218 Mhz 2-3-2-6 1T Latency
Verder nog heathspreaders en 18 leds per module.

Installatie :

Kan problemen opleveren als je een 12 cm koeler op je processesor hebt want deze modules zijn hoger als normale reepjes door de heatspreaders.

Voor meer specificaties zie Corsair website. Zelf heb ik een Zalman 9500Led. Hiermee geen problemen met inbouwen.

Systeem :

Ik gebruik de corsair 3500LL Pro in combinatie met een a8n32-sli moederbord van Asus (volgens het moederbord de perfecte combinatie) Verder genoeg vans om de boel koel genoeg te houden voor het overclocken. (een 12cm intake en twee 8cm artic vans outtake)

Overclocken :

Bij mij draaien deze modules op 250 Mhz, 2.5-3-2-5 1T Latency.
Super stabiel, ik kan prime95 dagen draaien en geen probleem.
Ik heb ze tot 278 Mhz kunnen krijgen op 3-3-3-8 2T, maar dat is voor mij niet voordelig voor mijn proccesor.Ik draai namelijk op 250 keer 11 multiplier

Prijs :

Duur, ik heb er 8 maanden geleden 320 euro voor betaald, op dit moment kosten ze volgen mij tussen de 260/270 euro.Te duur in mijn ogen maar je krijgt er ook wel wat voor terug.

Heb jij ook een Corsair TWINX2048-3500LL?

Negatieve eigenschappen:

DDR (Geen DDR2)
Als het geheugen DDR2 zou zijn, is het niet compatible met je moederbord. Het zou je een geheugenupgrade schelen, maar DDR2 op een DDR-mobo werkt niet.