Apple MacBook MA700B/A Review

MacCover.comNewbie 8 februari 2007, 356 views

Apple MacBook MA700B/A

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Lekker klein
  • Magnetisch snoertje voor opladen
  • iLife

Minpunten

• warmte
  • keys moet je te hard intoetsen
  • accu kan beter

Features, prestaties en beeldkwaliteit zijn zonder meer goed. Lekker snel. Ik werk met Macs sinds 1997 en hier ben ik echt heel blij mee. Ik werk nu veel met iLife.
Beeldscherm is rechtstreeks in de felle zon niet goed leesbaar maar dat zal met geen enkele laptop goed werken.

Ergonomie: scrollen met twee vingers is heel goed, maar aanslagen op het toetsenbord moeten te hard. Daardoor worden steeds letters overgeslagen bij snel typen.

Warmte en geluid: wordt soms wel erg warm (zeker voor in de zomer op schoot), geluid als er een CD in zit is irritant (steeds opstarten van CD of DVD).

Mobiliteit heel goed, zeker niet te zwaar en mooi slank. Accu zou nog iets meer kunnen, bij iets langere reis in trein of vliegtuig is het echt wel op.

Het magnetische oplaadsnoertje vind ik fantastisch.

Heb jij ook een Apple MacBook MA700B/A?

Beetje weinig info. Wat doe je er zoal mee naast iLife? Hoe zijn de prestaties echt, lekker snel is namelijk nogal subjectief. Dat kan voor iedereen verschillen. Ook zeg je dat de accu wel meer had gekunt. Hoe lang gaat hij dan mee met normaal en zwaar gebruik?
Misschen voor de nitwit zelfs een korte uitleg van wat iLife voorstelt. Maar verder idd een erg beknopte survey en tevens argumenten van 'beeldkwaliteit' andere hebben dat ook, leg een andere laptop ernaast alvorens dit te zeggen dit is namelijk erg afhankelijk per laptop.
Dat met je accu vind ik wel meevallen, de standaard accu's van alle andere laptops zijn namelijk nog minder... Meestal kan je maar 1 tot maximaal 2 uurtjes werken op de meeste laptops. Op de Macbook kan je gemiddeld 4 uurtjes werken!!