Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster T200 Zwart Review

xXRazorWireXx 25 mei 2011, laatste update op 25 mei 2011, 618 views

Samsung Syncmaster T200 Zwart

Pluspunten

• Goede kleuren
  • Weinig warmteproductie
  • Betrouwbaar
  • Geen ghosting
  • Design

Minpunten

• Stof is goed zichtbaar
  • Scherpe randjes
  • Niet in hoogte verstelbaar
  • Net geen Full-HD
  • Opstarttijd

Algemeen:
Ik heb deze monitor nu ruim 2 jaar in gebruik en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Geen dode/luie pixels, geen opstartproblemen en geen inbrandverschijnselen.

Featureset:
Dit is ietswat mager bij deze monitor. Er zit alleen één DVI-poort op. Daarnaast is de resolutie 1680x1050 en daarmee dus net geen Full-HD. Bij de monitor is ook alleen de verticale hoek in te stellen en niet hoe hoog hij staat.

Kleurweergave:
Heel mooi. Dat is eigenlijk alles wat ik erover kan zeggen. Kleuren springen er echt uit. Dit is ook allemaal nog in te stellen in het menu van de monitor. De gamestand zorgt bijvoorbeeld voor heel helder beeld met wat minder duidelijke kleuren en de filmstand zorgt dat het beeld wat minder helder is, maar de kleuren er echt uitspatten. Dit is natuurlijk ook te combineren door een customstand in te stellen.

Contrast:
Dit is ook goed gedaan. Het zwart is echt goed zwart. Ook al heb je de helderheid van je scherm hoog staan, dan nog is er geen backlight bleeding.

Ghosting:
Ik heb wat afgegamed op deze monitor, maar ghosting heb ik nog nooit gezien. Het is een monitor die bedoeld is om te gamen en heeft daarom ook een (werkelijke) responstijd van ongeveer 25 ms. (op de doos staat dat het maar 5ms is)

Pixeldefecten:
Na ruim twee jaar gebruik nog niet gehad.

Bouwkwaliteit en afwerking:
Het design is heel strak, de behuizing is ook heel stevig en je krijgt ook echt het idee dat het van goede kwaliteit is. De afwerking vind ik wat minder. Aan de bovenrand van de monitor zit namelijk een soort van gietrand (als je plastic in een mal giet, krijg je zo'n rand). Deze rand is best scherp en dat hadden ze best even kunnen afvijlen.

Vormgeving:
De vormgeving van deze monitor is heel strak. Het bloedrode plastic aan de onderkant ziet er prachtig uit als er wat licht op valt. Te veel licht is echter niet mooi, want dan kun je er doorheen kijken en zie je een paar schroeven zitten.

Prijs:
Ik heb deze monitor gekocht toen hij net in productie genomen was. Destijds heb ik er maar liefst 250 euro voor betaald. Dat was toen nog vrij normaal voor een 20" designmonitor, maar dat zou nu echt veel te duur zijn.

• Geforce 9600 GT
  • Geforce 260 GTX
  • Windows 7

Heb jij ook een Samsung Syncmaster T200 Zwart?