HP PhotoSmart 3310 Review

sonystar 31 januari 2010, 429 views

HP PhotoSmart 3310

Pluspunten

• snelle kopieermogelijkheden
  • redelijk zuinig in gebruik
  • compatible inkt verkrijgbaar
  • simpele installatie
  • stil in gebruik

Minpunten

• slechts 1 papierbak
  • of alleen UTP of alleen WiFi of alleen USB aan te sluiten.
  • cardreader kan geen HS SD kaarten van 4 GB aan.

Scansnelheid Score: 2
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 3
Na het uittesten van een Photosmart 3210 en het defect gaan van mijn D145 heb ik deze AIO aangeschaft. Het inktverbruik is redelijk te noemen. Zeker wanneer gebruik gemaakt wordt van een high-capacity zwarte tank.
Ook is er reeds compatible inkt te verkrijgen bij 123inkt.nl.
De installatie is zowel onder Windows XP als OS X 10.4.7 zeer geslaagd te noemen. Voor Vista is er nog geen software, anders als bijgeleverd bij Window Vista zelf. Op de amerikaanse site van HP wordt gewag gemaakt van het in voorbereiding zijn van Vista software. Op de nederlandse site wordt daar met geen woord over gerept.
De prijs varieert. De gemiddelde prijs die men betaald is 298,00.
Optioneel kun je ook een duplex module erbij kopen, maar die heb ik zowel op mijn Deskjet970Cxi als op de D145 amper gebruikt, dus zal ik deze keer de koop overslaan.

Upd: Ik ga toch op zoek naar de duplex module, ook als is het apparaat niet meer in de verkoop E-bay laat nog een aantal exemplaren zien.

Bij gebruik van een Voice over IP modem wil de fax nog wel eens voortijdig ophangen. Dit lijkt niet specifiek aan de HP PhotoSmart 3310 te liggen, maar is wel opmerkelijk dat het bij twee afzonderelijke providers plaats vind.
Getest met Online en met Telfort op respectievelijk een SpeedTouch 780WL als op een SpeedTouch 716

• Sitecom LN-119
  • Alcatel SpeedTouch 780iWL
  • Alcatel Speedtouch 706 (ADSL2+, 4x100Mbps, VoIP, Analoog)
  • Windows 7

Heb jij ook een HP PhotoSmart 3310?